  • 1. Data: 2007-05-30 06:03:33
    Temat: rachunek a potwierdzenie wplaty na konto
    Od: "esos" <e...@o...pl>

    witam
    prowadze DG, jestem vatowcem (22%). moje rozliczenia z klientami opieraja
    sie na wplatach na konto (tylko i wylacznie), klientom ktorzy chcieli sie
    gdzies dalej rozliczyc z pieniedzy wystarczalo zawsze potwierdzenie wplaty
    na konto z odpowiednim tytulem.
    trafil mi sie klient, ktory poprosil dodatkowo o rachunek. jest to osoba z
    Niemiec. nie chodzi jej o FV (co i tak nie stanowi problemu bo mam
    zalatwiony europejski nip), tylko o rachunek uproszczony do rozliczenia sie
    z kimstam dalej.
    teraz pytanie: czy najprosciej bedzie kupic druczek wplaty? uzyc jakiegos
    gotowca z netu? czy druki rachunku uproszczonego(?) maja jakas forme nadana
    przez US ktorej nalezy sie trzymac, czy tez moge sam zlozyc taki druk
    wymieniajac w nim wszystkie dane wymagane przez US?
    pozdrawiam
    emil

  • 2. Data: 2007-05-30 06:58:41
    Temat: Re: rachunek a potwierdzenie wplaty na konto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 May 2007, esos wrote:

> [...]
    > Niemiec. nie chodzi jej o FV (co i tak nie stanowi problemu bo mam
    > zalatwiony europejski nip), tylko o rachunek uproszczony do rozliczenia sie

    Sprawdziłeś od ilu stuleci nie ma już rachunków uproszczonych? ;)
    Zdecyduj się - skoro jesteś VATowcem, to wystawiasz faktury.

    > teraz pytanie: czy najprosciej bedzie kupic druczek wplaty?

    Po co???
    A to do wpłaty przelewem nie wolno wystawić faktury???
    Normalnie wtopiłem ;> - 99,99% przychodu tak mam!....

    > gotowca z netu? czy druki rachunku uproszczonego(?) maja jakas forme nadana
    > przez US ktorej nalezy sie trzymac,

    Rozporządzenie o wystawianiu faktur, np. tu leży:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm
    ...rejestracja darmowa (ale równie dobrze znajdziesz w wielu innych
    miejscach), faktury są w 2 częsci rozporządzenia.

    > czy tez moge sam zlozyc taki druk
    > wymieniajac w nim wszystkie dane wymagane przez US?

    To nie US wymaga, tylko MF!!!!

    pzdr, Gotfryd