  • 1. Data: 2005-06-08 16:35:42
    Temat: umowa zlecenie i VAT
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    witam serdecznie

    czy jesli w umowie napiszę, że prace wynikające z umowy zlecenia nie są
    wykonywane pod kierownictwem zleceniodawcy, są wykonywane w mieszkaniu
    zleceniobiorcy, a do tego że zlecenie może być wykonane przez osobe trzecią
    pod warunkiem, ze zleceniodawca sie zgodzi na to, przy jednoczesnym
    zaznaczeniu, że za wykonanie zlecenia (dzieła) zleceniobiorca (wykonawca)
    otrzyma określone w umowie wynagrodzenie oraz zwrot udokumentowanych,
    niezbędnych kosztów i zleceniodawca (zamawiający) w stosunku do osób
    trzecich ponosi odpowiedzialność za działania zleceniobiorcy (wykonawcy)
    podejmowane w ramach umowy jak za działania własne to będę musiała
    odprowadzić od tego VAT ?????
    zgłupiałam już totalnie....
    bo przecież jeśli napiszę, że zlecenie wykonuje się pod kierownictwem
    zleceniodawcy, w wyznaczonym przez niego miejscu, ze nie mogę powierzyć jego
    wykonania osobie trzeciej pod żadnym pretekstem i zachwam pozostałą część,
    to (na 100%) VAT-u nie bedzie, ale za to ryzyko uznania takiej umowy za
    umowe o pracę również zblizy się do 100%.

    Czy ktoś ma na ten temat jakąś potwierdzoną doświadczeniami lub
    interpretacjami opinię?

    pozdrawiam
    i z góry dziękuję za pomoc

    monika

  • 2. Data: 2005-06-09 13:34:34
    Temat: Re: umowa zlecenie i VAT
    Od: "tofik" <t...@i...pl>

    [...]
> [...]
    > umowe o pracę również zblizy się do 100%.
    >
    > Czy ktoś ma na ten temat jakąś potwierdzoną doświadczeniami lub
    [...]
    mi to pani z US kiedys wytlumatyla telefonicznie (wiec nie wiazaco tak)
    jesli jestes sprataczka i przychodzisz sparztac z wlasnym wiadtrem i szmata
    to podlegasz pod VAt
    a jesli wiadro i szmate dostajesz od zlecaniodawcy to pod VAT nie podlegasz
    :-)

  • 3. Data: 2005-06-10 07:37:57
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "tofik" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    szmata
    > to podlegasz pod VAt
    > a jesli wiadro i szmate dostajesz od zlecaniodawcy to pod VAT nie

    Dzieki

    dla zainteresowanych - dostałam na ten temat jeszcze taką informację :
    Umowy o dzieło i zlecenia - co zawrzeć w umowie

    a) Zlecenie/dzieło będzie wykonywane przy użyciu narzędzi i materiałów
    zleceniodawcy
    b) Zlecenie/dzieło będzie wykonywane w określonym czasie, miejscu oraz w
    określony sposób
    c) za wykonanie zlecenia/dzieła wykonawca otrzyma wynagrodzenie określone
    w umowie oraz/ewentualnie zwrot niezbędnych kosztów
    d) odpowiedzialność za działania zleceniobiorcy względem osób trzecich
    ponosi zleceniodawca (bardzo ważne, by nie płacić VAT-u))

    To materiał przyniesiony przez moja znajomoą ze szkolenia.

  • 4. Data: 2005-06-10 10:47:21
    Od: maHo <m...@p...net>

    Kalina wrote:
    [ciach]

> [...]
    > ponosi zleceniodawca (bardzo ważne, by nie płacić VAT-u))
    >
    > To materiał przyniesiony przez moja znajomoą ze szkolenia.

    Tylko czy w takim przypadku zleceniodawca nie wystawia się ZUSowi?.
    Oczywiście zakładam że zleceniobiorca jest zaufany i nie będzie pozywał
    o ustalenie stosunku pracy (czy jakoś tak).

    pozdrav

    maHo

  • 5. Data: 2005-06-10 11:02:09
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Słusznie.....

    ZUS może to uznać za umowę o pracę (choć istnienie w umowie zlecenie
    wskazanych treści nie przesądza o tym, ponieważ są one również mozliwe z
    punktu widzenia kodeksu cywilnego, który przeciez reguluje zawieranie umów
    zleceń miedzy innymi). Moim jednak zdaniem jesli w umowie zlecenie zawrze
    się klauzulę, że w wyjątkowych sytuacjach moze mnie zastapić wyznaczona
    osoba trzecia to wyraźnie odróżni się od umowy o pracę. Tylko czy w takiej
    sytuacji zwolnienie z VAT bedzie przysługiwało???? Ponieważ wątpliwości
    chyba zadna osoba nie rozwieje, jestem na etapie przygotowywania wniosku o
    interpretacje do US.
    Jak czegoś sie dowiem, dam znać.

    pozdrawiam
    monika