  • 1. Data: 2007-01-11 21:34:03
    Temat: updof, Art. 22 ust 6b
    Od: t <r...@o...pl>

    Znalezione w sieci -
    http://www.olenka.pl/forum.php?action=show&group=1&i
    d=22300

    Cytat(Autor: Meg):
    "
    (...)
    Gdyby było tak, jak chcesz przyjąć, ust. 6b powinien mieć brzmienie:

    6b. Za dzien poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku, o którym
    mowa w ust. 6, uwaza sie dzien wystawienia faktury (rachunku) lub innego
    dowodu stanowiacego podstawe do zaksiegowania (ujecia) kosztu

    Wówczas faktycznie tak określony moment poniesienia kosztu dotyczyłby
    wyłącznie pdatników prowadzących pkpir memoriałowo, ponieważ dotyczyłby
    adresata normy prawnej z ust. 6, który korzysta z możliwości prowadzenia
    pkpir na zasadach dla kh.

    (porównaj jak skonstruowany jest np. art. 43 ust. 5 ustawy o VAT)
    "

    Art 43 ust 5Ustawy VAT:

    "5. Podatnicy, o których mowa w ust. 3, którzy zrezygnowali ze zwolnienia
    od podatku, (...)"

    Ustęp 3 tegoż artykułu brzmi:

    "3. Rolnik ryczałtowy dokonujący dostawy produktów rolnych lub świadczący
    usługi
    rolnicze, które są zwolnione od podatku na podstawie ust. 1 pkt 3, może
    zrezygnować
    z tego zwolnienia pod warunkiem:
    1) dokonania w poprzednim roku podatkowym dostawy produktów rolnych
    oraz świadczenia usług rolniczych o wartości przekraczającej 20 000 zł,
    oraz
    2) dokonania zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 96 ust. 1 i
    2,
    oraz
    3) prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3."

    Całośc brzmi dla mnie dosyć przekonywująco, aczkolwiek nie dam odciąć
    sobie ręki :)

    Natomiast co wyszło przy okazji, ciekawi i martwi mnie zarazem w tym Art.
    6b
    data wystawienia dokumentu, w przypadkach innych niż faktury i rachunki -
    np wyciągi bankowe.
    Szykuje się testowy rocznik albo i dwa...

    pozdr

  • 2. Data: 2007-01-11 22:56:41
    Temat: Re: updof, Art. 22 ust 6b
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    t wrote:

    > Szykuje się testowy rocznik albo i dwa...

    bede plakal ;(

    --
    2007

  • 3. Data: 2007-01-12 15:57:27
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > (...)

    Dywagowaliśmy już na temat art. 22 ust. 6b pdof. I w zasadzie na dzień
    dzisiejszy męczy mnie jedna kwestia. A mianowicie, jeżeli art. 22 ust. 6b
    pdof odnosi się faktycznie do wszystkich prowadzących PKPiR, to po jakiego
    grzyba wprowadzono jeszcze możliwość wyboru memoriału, gdzie nie dość, że
    miałby być stosowany art. 22 ust. 6b, to jeszcze koszty należałoby dzielić
    na bezpośrednie i pośrednie i przyporządkowywać je właściwym okresom? Tylko
    ryzykanci wybieraliby memoriał, w sytuacji kiedy wszystkie koszty można by
    było w oparciu o art. 22 ust. 6b odnosić do danego roku podatkowego tylko na
    podstawie daty wystawienia faktury (proste i sprawdzalne kryterium).

  • 4. Data: 2007-01-12 16:15:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-01-2007 o 16:57:27 Renegat <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > grzyba wprowadzono jeszcze mo?liwo?ae wyboru memoria?u, gdzie nie do?ae, ?e
    > mia?by byae stosowany art. 22 ust. 6b, to jeszcze koszty nale?a?oby
    > dzieliae
    > na bezpo?rednie i po?rednie i przyporz?dkowywaae je w?a?ciwym okresom?
    > Tylko
    > ryzykanci wybieraliby memoria?, w sytuacji kiedy wszystkie koszty mo?na
    > by
    > by?o w oparciu o art. 22 ust. 6b odnosiae do danego roku podatkowego
    > tylko na
    > podstawie daty wystawienia faktury (proste i sprawdzalne kryterium).

    Ale przecież przy tymże pseudomemoriale ma zastosowanie 6b na pewno.
    Dyskusja dotyczła tego czy przy "kasie" też 6b wchodzi w gre czy nie.

    Kurrr co za kraj... Kraj "powielaczowy", nawet oficjalnie stanowione prawo
    jest
    z dupy wziete i pisane socrealistycznym pseudowierszem...

  • 5. Data: 2007-01-12 17:26:27
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    > Ale przecież przy tymże pseudomemoriale ma zastosowanie 6b na pewno.
    > Dyskusja dotyczła tego czy przy "kasie" też 6b wchodzi w gre czy nie.
    > (...)

    No przecież o tym pisałem.

  • 6. Data: 2007-01-12 17:36:27
    Od: t <r...@o...pl>

  • 7. Data: 2007-01-12 17:37:10
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 22:34:03 t <r...@o...pl> napisał(a):

    Gotfryd -> szybkie pytanko - z jaką datą będziesz teraz księgował raty
    amortyzacyjne ? :)

    pozdr

  • 8. Data: 2007-01-12 20:53:47
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    > Przeczytałem jeszcze raz to co napisałeś i napisałeś co innego :)

    dobra nie będę się spierał, ale tu coś znalazłem:
    http://podatki.pl/forum/index.php?org=browse&poz=0&i
    d=51582&foid=7

  • 9. Data: 2007-01-12 21:11:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-01-2007 o 21:53:47 Renegat <p...@g...pl> napisał(a):

    > dobra nie b?d? si? spiera?, ale tu co? znalaz?em:
    > http://podatki.pl/forum/index.php?org=browse&poz=0&i
    d=51582&foid=7

    Ano zjebka jest, ale można z tego wybrnąć. Przecież jak towar dostajesz,
    robisz
    papierek przyjęcia i to jest dokument do księgowania(ma datę przyjęcia
    towaru).
    Czyli dyskusja bezsensowna trochę.

    pozdr

  • 10. Data: 2007-01-12 21:28:38
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    d=51582&foid=7

    > Ano zjebka jest (...)

    Przecie nie o to mi chodziło, ino o to (pomijając wątek rozpoczynający), jak
    ludziska podchodzą do art. 22 ust. 6b pdof. I teraz już naprawdę zaczynam
    się bać ...