  • 1. Data: 2007-01-11 23:20:12
    Temat: pit/o | odliczenie od podatku internetu
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    witam

    w pracy neostrada tp + telefon tp, co miesiac faktura w koszty
    dodatkowo:
    w domu neostarda tp + telefon tp

    pytanie: czy moge w takiej sytuacji skozystac z odliczenia uslug
    internetowych domowych (pomimo internetu w pracy)? czy kwoty ktore zliczac
    musze z calego z faktur roku obejmuja tylko pozycje "usluga neostrada", czy
    moge doliczac inne pozycje dot. internetu "instalacja uslugi", "modem",
    "dzierzawa liveboxa" itp. scisle zwiazane z usluga dostepu do sieci?

    --
    Pozdrawiam, cacup.
    - - -

  • 2. Data: 2007-01-12 08:16:46
    Temat: Re: pit/o | odliczenie od podatku internetu
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    po pierwsze nie od podatku (ale to by bylo super, ale nie jest ;) )
    po drugie mozesz odliczac tylko oplaty za korzystanie z internetu
    tam gdzie mieszkasz, w pracy cie nie interesuje, korzystanie z liveboxa
    cie nie interesuje i tyle

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2007-01-16 17:58:32
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    > po pierwsze nie od podatku (ale to by bylo super, ale nie jest ;) )
    no oczywiste :D rozpedzilem sie troche

    a mam takie jeszcze kilka pytan - czy odliczenia dokonuje jednorazowo na
    koniec roku sklatajac pit-36 + pit/o, czy moze jakos co miesiac wpisujac
    pit-5 (narastajaco), tak jak wszystko inne? wydaje mi sie ze chyba
    odliczenia dokonuje sie jednorazowo na koniec roku, a w ciagu roku pit-5 bez
    tych odliczen, bo tak przegladam formularz pit-5, nie widze tam rubryk
    sluzacych temu. dobrze mniemam?

    dostalem pierwsza fakture za neostrade w tym roku i ja place. mam na niej
    wyszczegolnione nastepujace rzeczy:
    1. abonament za neo 6.12.06-31.12.06
    2. abonament za neo 1.1.07-31.1.07
    3. aktywacja jednorazowa neo 6.12.06
    4. dzierzawa livebox 1.1.07-31.1.07

    mam jeszcze kilka watpliwosci, w sumie patrzac juz pod katem rozliczenia sie
    za rok. czy w roku 2007 odliczyc moge 1.+2., czy tylko odliczam 2.?
    i jeszcze prosze o wyjasnienie dlaczego w sumie nie moge odpisac dodatkowo
    3+4, wszak to przeciez rowniez jest "internetowe"?

    w broszurze omawiajacej pit/o jest napisane przy odliczeniach internetowych:

    ..."Wydatki z tytułu użytkowania sieci Internet w lokalu (budynku) będącym
    miejscem zamieszkania podatnika (art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy).
    Odliczeniu podlegają wydatki poniesione przez podatnika z tytułu użytkowania
    sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika.
    Ulga jest limitowana. Maksymalne odliczenie podatnika w skali całego roku
    nie może przekroczyć 760 zł. Odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość
    wydatków została udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od
    towarów i usług. "...

    > korzystanie z liveboxa cie nie interesuje i tyle
    czy dzierzawa livebox i jednorazowa oplata aktywacyjna nie jest "Wydatkiem z
    tytułu użytkowania sieci Internet"??? wydaje mi sie ze jak najbardziej! czy
    moglby mi ktos to wytlumaczyc?
    --
    Pozdrawiam, cacup.
    - - -

  • 4. Data: 2007-01-19 12:45:53
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    hej, odpowie ktos na pytanie? bardzo mi zalezy na waszej opinii!
    cacup