  • 1. Data: 2007-01-11 21:22:26
    Temat: Zakup towaru w Niemczech
    Od: "MS." <m...@p...onet.pl>

    Prosze o wyjasnienie jednej kwestii zwiazanej z zakupem w Niemczech.
    Jako firma bedac platnikiem VAT i majaca europejski NIP kupuje w Niemczech
    po cenie netto.
    np.
    towar 1000 EUR - 19% = 810 EUR netto
    W Polsce doliczam 22% wypisujac fakture wewnetrzna.
    Rozumiem, ze Polski VAT doliczam do ceny zakupu netto. Zatem (pomijam
    przeliczenie na zlotowki):
    810 EUR + 22% = 988,20 EUR
    I teraz pytanie, czy w przypadku gdy ten towar sprzedaje na rynku polskim to
    doliczam jeszcze raz 22% i dopiero moge wystawic fakture a pierwszy VAT,
    ktory zostal naliczony jest do zwrotu? Czy wystarczy tylko ten pierwszy raz
    naliczyc vat?
    Bardzo prosze o wyjasnienie.

    Marian.

  • 2. Data: 2007-01-11 21:36:33
    Temat: Re: Zakup towaru w Niemczech
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "MS." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktory zostal naliczony jest do zwrotu? Czy wystarczy tylko ten pierwszy raz

    przeszukaj archiwum - było to wyjasniane
    w skrócie - ten vat doliczony przy zakupie od razu odliczasz a przy sprzedaży
    doliczasz vat do ceny netto sprzedaży, która przecież nie będzie taka jak
    zakupu

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-11 22:11:46
    Od: "Hatson" <s...@g...pl>

    Chyba sie walnales w obliczeniach bo z podatkiem 22% wyszlo ci mniej niz z
    19%.
    Chyba powinno byc 1000EUR - 19% Mwst. = 840,33 eur. netto + 22% VAT =
    1025.21
    Na temat odliczenia nie powiem bo ja raczej odwrotnie robie. Czyli z PL do
    DE. w DE nalicza sie raz ale to pewnie inne przepisy moga byc.

    Pawel

  • 4. Data: 2007-01-11 22:24:53
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Hatson" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba sie walnales w obliczeniach bo z podatkiem 22% wyszlo ci mniej niz z
    > 19%.

    ale to chyba nie pod moim postem powinieneś to napisać...

  • 5. Data: 2007-01-11 22:45:31
    Od: "Hatson" <s...@g...pl>

    > ale to chyba nie pod moim postem powinieneś to napisać...

    Chyba cos mam zle ustawione bo zawsze pod ostatnim postem moja odpowierz
    wrzuca.

    Pawel