    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: updof, KUP 2007, KPiR
    Date: Tue, 19 Jun 2007 12:47:50 +0200

    Dnia 19-06-2007 o 00:05:14 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Znasz "pytanie Maddy" i "pytanie Karola"?
    > Jedno brzmi: "a co się stanie jak wpiszesz póżniej", drugie "a co za
    > to grozi" :)

    Pytanie wzięło się stąd, że KIPy i inne szpece twierdzą że trzeba
    korygować,
    ale chyba sam zapomniałem o swoich uwagach odnośnie KIPu :)
    Zgadzam się - za datę poniesienia kosztu uważa się jakiś tam dzień,
    a koszt można potrącić w roku w którym go poniesiono, więc nie ma wg mnie
    problemu.

    > [...]
    >
    > Najwyraźniej.

    Co ciekawe, szpece z pit.pl/vat.pl sugerują między wierszami, że dla
    memoriału
    nie robi się remanentu, tylko dla kasy - przynajmniej tak zrozumiałem z
    kilku z ich e-porad.
    Miałoby to sens, w końcu remanent przy memoriale bezwiednie wykaże głupoty
    - towary zakupione pod kątem przyszłorocznej sprzedaży zostaną odjęte z
    kosztów
    mimo iż wczesniej tych kosztów nie powiększyły - tylko jak to się ma do
    poronionych przpeisów,
    które każą robić remanent zawsze i każdemu..

    > Tak jak koszty zakupu? ;)
    > Wskazuje na to wykładnia - cel określony poprzez par.3.3
    > rozporządzenia.

    Aaaaa, no widzisz jak przeoczyłem :) <!!!czytaj definicje, czytaj
    definicje!!!>

    > Zgoda.

    Jeszcze tylko WI trzeba na to mieć i juz mozna byc pewnym :)

    > Odpowiedź "zależy" może być? ;)

    Ano wiem że "być może", zależnie od sytuacji, ale chodziło mi o to co
    poniżej:

    > Nie.
    > Bo przychodem będzie (dopiero) sprzedaż tego wyrobu.
    > IMVHO - może byc różnica przy usłudze będącej częścią usługi i usłudze
    > o ch-rze "produkcyjnym" tworzącym towar.
    > Ale to tak gdybająco ;)
    > No i trzeba pamiętać, że są przypadki kiedy robociznę trzeba wpisać
    > tylko po to, żeby ją natychmiast skorygować :]

    Czyli dla przeciętnego "zjadacza kpirów" klops - ja też nie mam ochoty się
    bawić
    w taką wańkę wstańkę więc idę w "kasę" :)

    > IMO - tak jest.
    > Z wyjątkami, kiedy trzeba skorygować robociznę :)
    > Przykład wzorcowy - robocizna związana z wytworzeniem ST albo WNiP
    > "idzie" w wartość początkową i wymaga "wykreślenia z KUP", *NAWET*
    > jeśli na skutek amortyzacji jednorazowej zostanie linijkę niżej
    > z powrotem wpisana jako rata amortyzacyjna (100%).
    > W skrajnym wypadku (WNiP) mogą to być trzy wpisy o tej
    > samej wartości, na plus, na minus i na plus :>

    Mimo że brzmi całkiem logicznie, to chyba jednak postoję
    - gdyby amerykańce mieli takie cuda robić to Amtrack by się zatrzymał
    na kole do lokomotywy :)

    > Jak widzisz - niekoniecznie, po prawdzie KPiR nie PK i nie wszystko
    > wpisuje się zaraz jednocześnie na plus i minus, ale czasem trzeba wpisać
    > po to żeby zaraz "wykreślić" wpisem o przeciwnej wartości :)

    Ano, rozumiem, ale lepiej do 16stki palnąć IMVHO - przejrzyściej - chyba że
    wpisać do 13stki, zminusować 13 i wpisać do 16 i potem jak będzie przychód
    to vice versa? :) Ale jaja

    > Uproszczenie KPiR polega wlaśnie na tym, że nie trzeba śledzić.
    > W praktyce sprowadzałoby się to do obowiązku prowadzenia magazynu.

    To podsumuj pls, bo wyżej piszesz chyba że trzeba śledzić?

    > Pewnie powstaną spory, ale w przypadku *kiedy nie jest to produkcja*,
    > czyli owa "wartość" ładowana jest w usługę (a chodzi o koszt
    > podwykonawstwa) IMO tak należy zrobić.

    > Taaaaaaa jest!
    > Podejrzewam że ci szpece co weryfikują przepisy UPDoOF znają się na PK,
    > a KPiR znają z nazwy...

    Mówię - jakby jakiś amerykańczyk-drobny przedsiębiorca miał w takie cuda
    się bawić,
    to by chyba się rozpłakał i zatrudnił w Walmarcie..

    I co - "kasa" nie lepsza od tego roku?

    pozdr