  • 1. Data: 2007-11-12 18:38:12
    Temat: usługi bez działalności gospodarczej
    Od: tuszaj <t...@g...com>

    Witam!

    Pytanko mam takie:
    Chciałbym od czasu do czasu świadczyć usługi, jednak nie chcę przy tym
    zakładać działalności gospodarczej, ponieważ usługi to pojedyncze
    przypadki, może kilka w miesiącu, może 1 na kilka miesięcy, także
    działalność się wogóle nie opłaca. Czy istnieje możliwość, aby robić
    to legalnie, tzn. odprowadzając podatek (lub nie odprowadzając :)
    zależnie jak i czy można), ale żeby nie bawić się w całą procedurę z
    działalnością i płaceniem wysokich składek ZUS. Proszę o konkretne
    podstawy prawne.
    Dzięki i pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-11-13 06:34:58
    Temat: Re: usługi bez działalności gospodarczej
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    tuszaj pisze:
> [...]
    > zależnie jak i czy można), ale żeby nie bawić się w całą procedurę z
    > działalnością i płaceniem wysokich składek ZUS. Proszę o konkretne

    a o umowach o dzieło, umowach zlecenie czytałeś?

    pozdr.

    yes

  • 3. Data: 2007-11-13 07:22:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Yes pisze:

    > a o umowach o dzieło, umowach zlecenie czytałeś?

    Nie napisał, czy te usługi to dla podmiotów gospodarczych czy dla ludności.
    Tylko te pierwsze da się świadczyć jako "działalność wykonywana
    osobiści", dla ludności jest zawsze działalność gospodarcza.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2007-11-13 10:38:06
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > Tylko te pierwsze da się świadczyć jako "działalność wykonywana
    > osobiści", dla ludności jest zawsze działalność gospodarcza.

    Czy ja dobrze rozumiem: czyli nie może być takiej sytuacji, że dla
    przykładu ja, jako osoba fizyczna zlecam (umowa o dzieło) skoszenie
    trawnika jakiejś chętnej innej osobie fizycznej. Spisujemy umowę ona
    kosi ja płacę.
    Nie może tak być?

    pozdr.

    yes

  • 5. Data: 2007-11-13 10:46:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Yes pisze:

> [...]
    > przykładu ja, jako osoba fizyczna zlecam (umowa o dzieło) skoszenie
    > trawnika jakiejś chętnej innej osobie fizycznej. Spisujemy umowę ona

    Od strony kodeksu cywilnego - nie ma sprawy.
    Od strony podatkowej - to jest działalność gospodarcza.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2007-11-13 11:00:36
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-11-2007 o 11:46:15 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Od strony kodeksu cywilnego - nie ma sprawy.
    > Od strony podatkowej - to jest działalność gospodarcza.

    Jest mała furtka(odnosnie tego koszenia trawnika czy malowania ścian):

    Art.13 updof
    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub
    umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    b) ***właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są
    wynajmowane***,
    lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora -
    jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z
    tą nieruchomością

  • 7. Data: 2007-11-21 16:14:50
    Od: tuszaj <t...@g...com>

    > a o umowach o dzieło, umowach zlecenie czytałeś?

    Czytales, czytales, co do tego to tak jak ktos juz napisal jest
    wszystko ladnie, jak sie uslugi wykonuje dla firm, wtedy nie ma
    sprawy, zaliczke na podatek odprowadza zleceniodawca i jest ok. A mnie
    chodzi o to zeby uslugi wykonywac dla ludnosci (hehe, podoba mi sie to
    okreslenie ;)) nie rejestrujac dzialalnosci. :/

    Pozdrawiam,