    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: utarg dzienny - netto czy brutto ?
    Date: Fri, 12 Nov 2004 11:45:01 +0100

    On Fri, 12 Nov 2004, rok wrote:
    [...]
    >+ > Ty masz OSOBNO EwidencjęSprzedażyVAT oraz EwidencjęSprzedaży ??
    >+ > (taką "zwykłą" 'tylko do KPiR') ? Czyli *dwie* ewidencje ?
    >+ > AFAIK zakazu nie ma :)
    >+ > Ale... ale nie sądziłem że będą chętni :)
    >+
    >+ A jednak ;) Prowadzę 2 ewidencje bo nie bardzo wiem, gdzie w ewid. Vat
    >+ mam wrzucić sprzedaż bezrachunkową.

    Acha :)
    Stawiam tezę że ... kupiłeś sobie NIEWŁAŚCIWĄ *dla siebie* ES VAT :)
    Nie ma urzędowego wzoru ewidencji.
    Podatnik ma ją tak prowadzić żeby mógł "prawidłowo wyliczać podatek"
    - Maddy to tyle razy tłukła, że google chyba na pamięc umie ;)
    Mam przed nosem dwie "drukowane" :) ES.

    W jednej (wydana przez AJP Partners) mam takie "kfiatki" jak:
    - sprzedaż podatkowana objęta decyzją [...przepisy...]
    - data i kwota zapłaty faktury...

    Jak się domyślasz - pełni ona rolę wyłącznie hm...
    historyczno-dydtaktyczną :)
    Aczkolwiek nabyłem ją "w celu prowadzenia DG" - dopiero przyjrzawszy
    się stwierdziłem że jest ci ona NIE DLA MNIE :] Może jakiś kasowiec
    chciałby wpisywać daty zapłaty...
    I tam również NIE MA pozycji "sprzedaż bezrachunkowa" :)

    Mam drugą. Też wydaje S.C. Michalczyk i Prokop :)
    Tam nie ma nic o "datach zapłaty".
    Za to jest m.in. osobna kolumna "Bezrachunkowa sprzedaż brutto
    wg art. 30 ustawy..." :)
    Nie żeby mi była potrzebna ;) - ale TOBIE by się przydała :)

    I nie żebym twierdził że AJP *nie* wydaje "takiej z bezrachunkową"
    - akurat PRZYPADKIEM taką mam :)

    >+ Poza kolumnami dotyczącymi stawek Vat mam jeszcze: Bez odliczeń i Nie
    >+ podlega.

    A to swoją drogą :)

    >+ Może mała podpowiedź jak wpisać utarg dzienny ?

    Hm...
    Wersja 1:
    - przejść się po księgarniach, tej w US nie pomijając. Sprawdzić
    czy któraś ES VAT ci pasuje :)
    Wersja 2:
    - machnąć ładną tabelkę w OpenOffice albo innym Paincie ;),
    wydrukować... poskładać... zszyc... można przyciąć jak komu
    format nie odpowiada :)
    Wersja 3:
    - wziąć papier, linijkę, rapidograf, tusz, położyć, przyłożyć,
    pociągnąć... i tak kilka razy. Potem zszyć :)

    Zeznaję iż stosuję wersję 2 - akurat w MS Office bo mam... :)
    (tak, ES wypełniam *ręcznie* :))

    >+ Byłem nawet w US ale
    >+ panienka z okienka coś kręciła,

    Ech... :]

    >+ więc nadal mam 2 ewidencje, żeby nie było
    >+ wątpliwości.

    Moment.
    A jak ty dla potrzeb VAT ewidencjonujesz sprzedaż bezrachunkową
    skoro w ewidnecji NIE MASZ takiej pozycji ??
    I jak potem VAT-7 wyliczasz *z tej ewidencji* ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)