    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: utarg dzienny - netto czy brutto ?
    Date: Fri, 12 Nov 2004 23:32:47 +0100

    On Fri, 12 Nov 2004, rok wrote:
    [...]
    >+ > >+ więc nadal mam 2 ewidencje, żeby nie było
    >+ > >+ wątpliwości.
    >+ >
    >+ > Moment.
    >+ > A jak ty dla potrzeb VAT ewidencjonujesz sprzedaż bezrachunkową
    >+ > skoro w ewidnecji NIE MASZ takiej pozycji ??
    >+ > I jak potem VAT-7 wyliczasz *z tej ewidencji* ? ;)
    >+
    >+ No właśnie wpisuję ją do ewidencji sprzedaży (tej "zwykłej", nie Vatowskiej)
    >+ jako brutto, a na koniec m-ca z łącznej kwoty wyliczam netto i Vat (wg
    >+ struktury).

    W sumie...

    >+ Mam tylko Vat 22% więc sprawa jest prosta. Z tak uzyskanych kwot wyliczam
    >+ Vat-7. Dobrze czy nie ??

    Powiem tak: dobrze że chwilę odstępu czasowego było to nie
    wysuwałem pospiesznych zastrzeżeń :)

    Primo: nie powiem ci czy "dobrze". Doradzcą nie jestem :]

    Ale... IMHO nie ma zakazu żeby ewidencję VAT prowadzić DOWOLNIE,
    "byleby dało się wyliczyć VAT-7" :), prawda ?
    No to IM*H*O oznacza to że wolno ją *podzielić* na kilka ewidencji
    częściowych.
    Czy ktoś ma coś przeciw ? :) (może jakiś wyrok... albo chociaż
    "stanowisko US"...)
    Na rozum i logikę - szczegolnie przy firmach wielozakładowych (od
    1.V br "oddział" już nie może być podatnikiem VAT !!) - ma to sens.

    No to jakby spojrzeć tak że twoja "zwykła ewidencja" jest
    CZĘŚCIĄ ewidencji VAT... to *JA* przestaję się czepiać :)
    Ale ja się nie nazywam US/IS/UKS... :]
    Pozostałaby do wyjaśnienia sprawa czy wynik z "ewidencji
    pomocniczej" jest ujmowany w "ewidencji głównej" :]
    IM*H*O wypadałoby żeby sumy z "ewidencji głównej" były bezpośrednią
    podstawą wypełniania VAT-7 :) - ale to MOJE zdanie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)