    From: j4gf3l <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: użyczenie lokalu przez ojca dla syna w s.c
    Date: Wed, 24 Sep 2008 04:42:41 -0700 (PDT)

    On 24 Wrz, 11:35, "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    wrote:

    > A czy nie lepiej byłoby jednak użyczyć synowi z prawem do podnajmu.
    > Syn otrzymuje prawo do dysponowania lokalem, co chyba nie jest
    > opodatkowane, a później przenosi to prawo do spółki, co chyba też nie jest
    > opodatkowane. Chyba, bo pewności nie mam.

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Propozycja p. Anny jest najprostsza - tzn. najbardziej przejrzysta i
    oczywista - ale też chyba najmniej korzystna, w każdym razie tak
    zrobię w ostateczności.
    Natomiast co do propozycji p. K.K. - rozważam tą ścieżkę, przy czym o
    ile użyczenie przez Ojca faktycznie nie powinno rodzić obowiązku
    podatkowego (przynajmniej w zakresie podatku dochodowego), o tyle
    wniesienie do spółki tego prawa może wiązać się z zapłatą PCC, bo
    jednak jest to jakaś wartość (jak ją wyznaczyć, nie mam póki co
    pojęcia). Pytanie czy dalej nie będzie to również rodziło konieczności
    odprowadzania przez mojego wspólnika podatku dochodowego wynikającego
    z "korzyści" - darmowy lokal?

    pozdrawiam