    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: użyczenie lokalu przez ojca dla syna w s.c
    Date: Wed, 24 Sep 2008 23:45:07 +0200

    On Tue, 23 Sep 2008, a...@v...pl wrote:

    > Przeciez lokal zostanie wynajety nie tobie, lesz spolce cywilnej.

    A od kiedy S.C. może zawierać umowy?
    Parę dni nie śledziłem i jakąś ważną nowelizację K.C. przeoczyłem???
    :D
    hint: sama S.C. jest wyłącznie umową, która daje pewne ustawowe
    prawa wobec osób trzecich. Ale nie prawo do zawierania umów
    "w imieniu spółki".
    Umowy zawierają nadal wspólnicy we WŁASNYM imieniu!
    "w zakresie spółki" i "na potrzeby spółki", ale jako oni sami.
    A w zakresie podatku dochodowego, również przypisanego do osób
    (a nie do spółki), jasnych regulacji postępowania w przypadku
    jeśli z ustawy wynika różne zaliczanie przychodów i/lub
    kosztów u różnych wspólników - niestety brak :(

    pzdr, Gotfryd