    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: używam pieczątki
    Date: Tue, 27 Nov 2007 22:05:36 +0100

    On Tue, 27 Nov 2007, Merdes wrote:

    > witam
    > na fakturach przy podpisie używam pieczątki
    > " z up. właścicielas bydynku .. .. "
    > mam pytanie czy wystarczy odręczna notatka pod tytułem Upoważnienie ( z
    > datą lub bez) sporządzona
    > i podpisana przez upoważniającego, lub podpisana
    > w obecności innych osób ?

    _117.html

    Art.99 do poczytania :)
    Prawidłowa odpowiedź: "to zależy".
    Zależy jakiej formy wymaga dana czynność (czyli przepisy wymagają
    *dla tej formy*) LUB przepis szczególny ustanawia dla pełnomocnictwa
    do tej czynności.
    Przykład: rozporządzenie własnością nieruchomości wymaga formy
    notarialnej, więc i pełnomocnictwo będzie musiało być notarialne.
    ALE to nie znaczy, że jeśli można czynności dokonać w formie
    pisemnej, to ZAWSZE starczy "zwykłe" pisemne upoważnienie, bo
    może istnieć przepis szczególny który może wymagać innej formy,
    na przykład notarialnej albo innego poświadczenia urzędowego.

    pzdr, Gotfryd