  • 1. Data: 2005-05-27 20:19:30
    Temat: vat a nabycie towaru w ue osobiscie
    Od: "Miodek" <m...@t...net>

    mam firme i czesto sprowadzam sprzet z niemiec, aby go pozniej sprzedawac w
    polsce
    mam problem z vatem
    mianowicie firmy niemieckie moga wystawic 0% vat tylko jesli wysylaja mi
    towar
    kurierem
    jezeli sam chce odebrac towar to juz musze placic 16% vat

    o ile mi wiadomo, to moge vat niemiecki placic tylko jesli na wlasne
    potrzeby
    kupuje sprzet, a nie na pozniejsza sprzedaz w polsce.

    jak to jest pozniej z fakturami vat na taki sprzet? co mozna zrobic aby moc
    wystawiac na taki sprzet normalne faktury vat i fiskus zeby pozniej sie nie
    doczepil ze cos nie gra...?

    pozdrowienia
    miodek

  • 2. Data: 2005-05-27 21:16:52
    Temat: Re: vat a nabycie towaru w ue osobiscie
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 27 May 2005 22:19:30 +0200, Miodek napisał(a):

> [...]
    > towar
    > kurierem
    > jezeli sam chce odebrac towar to juz musze placic 16% vat

    A skąd takie informacje?? Ja niekiedy sam odbieram, kwituję jako polski
    podmiot i otrzymuję faktury z 0% VAt

    > jak to jest pozniej z fakturami vat na taki sprzet? co mozna zrobic aby moc
    > wystawiac na taki sprzet normalne faktury vat i fiskus zeby pozniej sie nie
    > doczepil ze cos nie gra...?

    Rozwiązaniem jest doliczenie naszego VAT i sprzedaż ( do całej wartości
    razem z niemieckim Vatem ). Ale czy opłacalnym ?

    --
    Mieczysław
    ----