    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: vat i ryczałt ...
    Date: Mon, 28 Nov 2005 18:41:16 +0100

    On Mon, 28 Nov 2005, Langi wrote:

    > dokladnie tak druczek wyglada tak
    > http://sklep.vgm.pl/product_info.php/cPath/114_129_1
    58/products_id/1766

    Ech... pozostaję ROTFLastycznie :)
    Pewnie przeczytali pół zdania z rozporządzenia (kończąc po
    "nie udokumentowanej" i pomijając "fakturami") i sobie
    dorobili nomenkalurę :]

    > mam ceny towarow netto wiec je sumuje i mam zestawienie netto ?

    Znaczy *ewidencjonujesz* sprzedaż na sztuki ?
    To w sumie ... wychodzi że chcesz stosować coś w rodzaju
    paragonu.
    Najpierw rozpatrzmy:

    > jw

    Nie podajesz przepisu ;) (a są w kilku miejscach rozrzucone).

    IMVHO druczek który pokazujesz, czyli dzienne zestawienie sprzedaży
    nie udokumentowanej fakturami (ale nie "nieudeokumentowanej" :))
    w sam raz nadaje się przy rozliczaniu VAT za pomocą proporcji
    zakupów.
    Metoda opisana w ustawie o VAT, art. 84 i 85 ustawy.
    Koniecznie przeczytaj.

    Można wtedy ewidencjonować sprzedaż brutto a następnie za
    pomocą ustawowo :> policzonych wartości 1/(1+22%), 1/(1+7%)
    itp. wyznaczyć kwotę podatku.
    "Zezwolenie" w sumie jest potrzebne tylko ze względu na
    inaczej rozkładające się zaokrąglenia :)

    Skoro masz sprzedaż *tylko* 22% to i proporcja będzie
    prosta jak drut kolczasty :), IMHO warto rozważyć.

    A jeśli *jednak* wolisz ewidencję wg stawek sprzedaży
    to IMHO też nikt ci nie broni.
    Mi się zdaje że nie ma przeciwwskazań aby skorzystać
    wprost z definicji "obrotu" podanego w ustawie.
    Jako że obrót to kwota netto plus podatek :) (tak,
    IMO to może być ważne w razie błędów) wychodzi iż
    wyliczenie kwoty netto jako *matematycznej* wartości
    zaokrąglenia z brutto/(1+22%), ogólnie: brutto/(1+stawka)
    takoż powinno być prawidłowe.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)