  • 1. Data: 2006-11-16 15:20:31
    Temat: wątpliwości
    Od: m...@g...com

    Moja księgowa uraczyła mnie dzisiaj nowiną, że trzeba będzie wejść w VAT
    (nie przekroczyłem limitu), ze względu na to że mam ostatnio coraz więcej
    przychodów zagranicznych, no i że jeżeli to będzie się działo "w sposób
    częstotliwy", to trzeba wejść w VAT, bo zwolnienie nie pozwala na to.

    Coś mi tu nie gra, bo:
    - w art 113 ustawy nie znalazłem nic o świadczeniu usług dla
    zagraniczniaków (tylko dostawy srebra, doradztwo, usługi prawnicze i cośtam
    jeszcze)
    - nawet jeśli, to częstotliwość nie powinna mieć żadnego znaczenia...

    W związku z tym, czy księgowa ma rację, czy też raczej powinienem zacząć się
    rozglądać za kimś innym?

    p. m.

  • 2. Data: 2006-11-16 15:54:21
    Temat: Re: wątpliwości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, m...@g...com wrote:

    > W związku z tym, czy księgowa ma rację,

    A może by Ci *przepis* podała, co?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-16 15:57:35
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A może by Ci *przepis* podała, co?
    > :)

    Nie wymagajmy zbyt wiele :).

    p. m.

  • 4. Data: 2006-11-16 16:27:19
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 16:20:31 <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > przychodów zagranicznych, no i że jeżeli to będzie się działo "w sposób
    > częstotliwy", to trzeba wejść w VAT, bo zwolnienie nie pozwala na to.

    Jeżeli to co robisz jest wykonywane w sposób częstotliwy i nie jest
    p[rzedmiotwo zwolnione
    to podapada pod VAT(okolice art. 15).

    Teraz - jesteś pod limitem więc prowadzisz ES dla czynności które
    podpadają pod VAT.
    nie ma tutaj jakiegoś osobnego warunku że jeśli to co wykonujesz w sposób
    częstotliwy
    wykonujesz jeszcze bardziej częstotliwie, wpadasz w VAT.

    > W związku z tym, czy księgowa ma rację, czy też raczej powinienem zacząć
    > się
    > rozglądać za kimś innym?

    gonia, broń koleżanki po fachu ;)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-16 16:28:31
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    cośtam
    > jeszcze)
    > - nawet jeśli, to częstotliwość nie powinna mieć żadnego

    IMO czestotliwosc dotyczy gdy jestesmy zwyklym czlowieczkiem i oferujemy
    nasze uslugi lub produkty bez DG, np. malujemy obrazy i sprzedajemy je
    notorycznie na aukcji tzn. w sposob ciagly to wtedy US jest gotow przyczepic
    sie ze to powinno byc DG itd
    A co do zwolnienia VAT to obowiazuje limit - jak bedzie przekroczony to
    stajemy sie podanikami VAT

  • 6. Data: 2006-11-17 12:44:00
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik t napisał:

    > gonia, broń koleżanki po fachu ;)

    1. ustalilismy gdzieś wyżej kompetencje - księgowa nie ma obowiązku znać
    prawa podatkowego
    2. starasz sie byc dowcipny, a jesteś żałosny
    3. do tego starasz się mnie obrazić

    to byłoby na tyle - nie jesteś dla mnie partnerem dla jakiejkolwiek dyskusji

    nie pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-11-17 12:54:29
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 13:44:00 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > 1. ustalilismy gdzieś wyżej kompetencje - księgowa nie ma obowiązku znać
    > prawa podatkowego

    To po co mnożyć zbędne etaty skoro wystarczy doradca podatkowy z banalną
    umiejętnością
    wypełniania rubryczek ?

    > 2. starasz sie byc dowcipny, a jesteś żałosny

    Nie podoba się moje poczucie humoru, trudno, sugeruje plonka

    > 3. do tego starasz się mnie obrazić

    Do głowy mi to nie przyszło, chciałem Cie wywołać do tablicy,
    w tym celu użyłem symbolu ";)" którego znaczenie można sprawdzić
    na przykłąd tutaj http://gadugadu.com.pl/emotikony_tekstowe.php

    > to byłoby na tyle - nie jesteś dla mnie partnerem dla jakiejkolwiek
    > dyskusji

    to zamiast bulgotać zrób mi plonka i po sprawie,
    ew zgłoś do CBA

    > nie pozdrawiam

    a ja pozdrawiam, jesteś ostra zawodniczka widze
    co odnosi skutek odwrotny do zamierzonego :)