    From: maruda <m...@g...mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: weksel a ewidencja w kasie
    Date: Thu, 19 Jun 2003 11:00:24 +0200

    18.06.2003 17:05, persona, tytułująca się 'Gotfryd Smolik news',
    zechciała zauważyć:

    > Abstrahując od kwestii określania weksli jako "gotówki", to
    > ja nie jestem przekonany czyście się zrozumieli.
    > Z tego co piszesz dedukuję że chyba masz na myśli weksle
    > *własne*, a podejrzewam że chodzi o weksle *wierzycieli*
    > (podpisane i mające wartość "egzekucyjną" - tj. prawidłowo
    > wypełnione).
    > Możecie mnie oświecić o co właściwie chodzi ??

    Chyba raczej chodzi o weksel, kiedy jego wystawca (firma, której
    przedstawicielem jest kasjer) jest trasatem. Takie weksle kasy
    ewidencjonują w osobnych pozycjach (podobnie, jak inne walory).
    Podsumowanie wszystkich wartości jest łączne. Wystawienie weksla nie
    tworzy nowej wartości, podobnie jak zasilenie kasy gotówką z własnego
    konta bankowego. Ewidencjonować ją jednak należy.

    Druki będące podstawą wystawiania dokumentów dłużnych (czeków, weksli),
    kasy ewidencjonują osobno.