    From: maruda <m...@g...mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: weksel a ewidencja w kasie
    Date: Fri, 20 Jun 2003 01:08:53 +0200

    19.06.2003 23:34, persona, tytułująca się 'Gotfryd Smolik news',
    zechciała zauważyć:

    > A jeśli firma (lub DG OF) jest wierzycielem ("ostatnim na liście
    > który nie ma zamiaru wekslem płacić ale odzyskać pieniądze
    > po upłynięciu terminu wykupu" - wybaczcie, nie chcę użyć
    > niewłaściwego terminu :)) to niby go nie ewidencjonuje ??
    >
    > IMHO żadna róznica czy weksel ma posłużyć do ściągnięcia
    > gotówki czy "pójdzie dalej" - tak i tak stanowi wartość
    > (zapłatę) do zaksięgowania.
    > Mylę się ? ;)

    Nie, nie mylisz się. Jest to moje dociekanie względem informacji
    podanych przez Jacka (w układzie chronologicznym), a nie kontra do
    Twojego posta.

    > A BTW: w ramach sortowania mojej wiedzy - trasat to chyba
    > jednak nie wystawca ?? (trasat to taki co weksel przyjmuje
    > i "podaje dalej", AFAIK - ale "wystawca" jest jeden na
    > początku i koniec; fakt odpowiedzialności nie ma żadnego
    > wpływu na nazewnictwo podmiotów, AFAIK i IMO :)).

    Ale wystawca trasatem może być.

    > A to jest dalej o wekslach "wierzycielskich" czy o własnych ?
    > Bo *ten* tekst pasuje mi również do własnych :), przy czym
    > "odpowiedzialność obsługi kasy" to jedno (będzie w jednym
    > i drugim przypadku), zaś "księgowanie jak gotówki" będzie
    > dotyczyć tylko weksli którymi nam za coś zapłacono - z zas-
    > trzeżeniem jak niżej oraz IM*H*O, a jeśli się mylę to krzy-
    > czeć :) - ale jasne że weksel "zwykłą gotówką" nie jest i:

    W rzeczy samej.
    Niepotrzebnie się spierasz, bo nie było moim celem dyskredytowanie
    Twojego punktu widzenia, a rozwinięcie go.