    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wniosek o wpis do ewidencji DG
    Date: Wed, 20 Aug 2003 23:53:32 +0200

    On Wed, 20 Aug 2003, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ wyszczególniłem (montaż, serwis, konfiguracja sprzętu, instalacja,
    >+ konfiguracja oprogramowania itp). Miła pani w urzędzie kazała mi wniosek
    >+ jeszcze raz przepisać bez wyszczególniania (czyli zostawić same usługi
    >+ informatyczne), "bo jak będzie pan chciał robić coś więcej, to trzeba
    >+ będzie nowy wniosek skadać, a to kosztuje 50zł, a tak będzie ogólnie".

    Dobrze gadała, IMHO.

    >+ No i teraz pytanie: jak miałyby wyglądać wystawiane przeze mnie faktury?
    >+ Mogę wpisać jako usługę np. "serwis drukarki" i będzie to podchodzić pod
    >+ usługi informatyczne (nikt się nie przyczepi, że wychodzę poza

    IMO: "oczywiście" :)

    >+ zadeklarowaną działalność), czy też nieważne co bym zrobił mam wpisywać
    >+ "usługi informatyczne"?

    Bez przesady :] ktoś mógłby się czepiac że celowo zaciemniasz
    tytuł zapłaty. Sprzedasz towar i napiszesz "sprzedaż usługi" ??

    >+ A może od razu mam iść po nowy wniosek i
    >+ "podziękować" pani urzędniczce?

    J.w. - podziękować bez cudzysłowów :)
    I przeczytać sąsiedni post (z "inną DG bez koncesji") :)

    >+ Czy koszty rozpoczęcia działalności (100zł za w/w wniosek, 150zł za
    >+ zostanie vatowcem) mogę wliczyć w KUP?

    IMHO tak :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)