  • 1. Data: 2006-06-09 06:45:30
    Temat: wprowadzanie środków trwałych w DG
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witajcie

    Ruszam niedługo z działalnością i chciałbym wprowadzić do firmy swój własny
    samochód, telefony, komputer itp. Jak się to robi? Czy moja firma musi KUPIĆ
    te rzeczy ode mnie z fakturami VAT, czy też ma to być wewnętrzne przekazanie
    z określeniem wartości w chwili przekazywania? Jakie dokumenty? Czy cenę
    początkową auta można przyjąć jako równą tej, na jaką właśnie niedawno
    wycenił go agent PZU?

    Już się tłumaczę: pogooglowałbym, ale mam awarię netu i korzystam właśnie
    gościnnie z czyjegoś dostępu:-)

    Dzięki z góry

    Piotr

  • 2. Data: 2006-06-19 12:48:09
    Temat: Re: wprowadzanie środków trwałych w DG
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > jaką właśnie niedawno wycenił go agent PZU?
    >
    > Już się tłumaczę: pogooglowałbym, ale mam awarię netu i korzystam właśnie

    Poszperałem troche i juz większość wiem. Mam jeszcze pytanie: czy
    przekazując na DG samochód używany z majątku prywatnego, mam możliwość
    zadeklarowania jako wartości początkowej do amortyzacji kwoty netto, a kwotę
    VAT (nie więcej niż 5k PLN) rozliczać jako vatowiec - czy też można jedynie
    zadeklarować wartość brutto, bez prawa do rozliczenia VAT?

    Piotr

  • 3. Data: 2006-06-19 14:15:55
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

> [...]
    jedynie
    > zadeklarować wartość brutto, bez prawa do rozliczenia VAT?

    Vat-u nie mozesz odliczyc. Wartość brutto amortyzowac, w przypadku samochodu
    uzywanego, mozna zastosowac przyspieszona amrotyzacje, doczytaj w ustawie o
    podatku dochodowym.
    Pozdrawiam,
    joan