  • 1. Data: 2003-12-06 09:31:26
    Temat: wspólne rozliczenie
    Od: "HELMUT" <h...@p...onet.pl>

    witam
    cze mogę się rozliczyć za 2003 wspólnie z żona
    oboje DG ja KPR żona RYCZAŁT
    jeżeli tak to jaki przyjąć dochód żony do wspólmego rozliczenia
    z góry dzieki
    helmut

  • 2. Data: 2003-12-06 11:10:50
    Temat: Re: wspólne rozliczenie
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    "HELMUT" napisał
    > cze mogę się rozliczyć za 2003 wspólnie z żona
    Tak
    > oboje DG ja KPR żona RYCZAŁT
    > jeżeli tak to jaki przyjąć dochód żony do wspólmego rozliczenia

    Do wspólnego rozliczenia dochód żony wynosi ZERO.
    W momencie rozliczania wspólnego jej PIT28 już dawno (do 31 stycznia) będzie
    rozliczony.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-12-06 14:04:42
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

  • 4. Data: 2003-12-06 14:06:40
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "HELMUT" <napisał:
> [...]
    > oboje DG ja KPR żona RYCZAŁT
    > jeżeli tak to jaki przyjąć dochód żony do wspólmego rozliczenia

    Nie możesz rozliczać się wspólnie z żoną (art. 6 ust. 8 ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych). Żona z ryczałtu do 31 stycznia składa
    PIT-28, a Ty do końca kwietnia zeznanie o dochodzie - SAM.

    Pozdrawiam
    sia_ka

  • 5. Data: 2003-12-06 14:24:20
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozliczony.
    >
    > Tomek
    >

    > Art. 6. 1. Małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu od osiąganych
    przez nich dochodów.
    2. (13) Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa w
    art. 3 ust. 1, między którymi istnieje wspólność majątkowa, pozostający w
    związku małżeńskim przez cały rok podatkowy, mogą być jednak, z
    zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony we wspólnym zeznaniu rocznym
    opodatkowani łącznie od sumy swoich dochodów określonych zgodnie z art. 9
    ust. 1, po uprzednim odliczeniu, odrębnie przez każdego z małżonków, kwot
    określonych w art. 26; w tym przypadku podatek określa się na imię obojga
    małżonków w podwójnej wysokości podatku obliczonego od połowy łącznych
    dochodów małżonków, z tym że do sumy tych dochodów nie wlicza się dochodów
    (przychodów) opodatkowanych w sposób zryczałtowany na zasadach określonych w
    tej ustawie.
    3. Zasada wyrażona w ust. 2 ma zastosowanie również, jeżeli jeden z
    małżonków w roku podatkowym nie uzyskał przychodów ze źródeł, z których
    dochód jest opodatkowany zgodnie z art. 27, lub osiągnął dochody w wysokości
    nie powodującej obowiązku uiszczenia podatku.

  • 6. Data: 2003-12-06 17:36:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2003, Tomek wrote:

    >+ "HELMUT" napisał
    >+ > cze mogę się rozliczyć za 2003 wspólnie z żona
    >+ Tak

    Prosimy podstawę prawną. Zapodana przez kolegów "za tobą" (w wątku)
    była na grupie ze trzy razy w ciągu tygodnia czy dwu - widać
    znasz jakiś wyjątek od tego wyjątku (że ryczałtowiec nie może) ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-12-06 18:35:16
    Od: "Bond" <w...@n...pl>

    > Nie możesz rozliczać się wspólnie z żoną (art. 6 ust. 8 ustawy o podatku
    > dochodowym od osób fizycznych). Żona z ryczałtu do 31 stycznia składa
    > PIT-28, a Ty do końca kwietnia zeznanie o dochodzie - SAM.

    A czy dotyczy to także takiej sytuacji, w której moja żona, poza
    wynagrodzeniem za pracę ma na ryczałcie wynajem lokalu (stawka 8,5% i potem
    20%), a ja mam swoją pracę? Tzn, czy składając PIT-28 za wynajem (żona)
    możemy opodatkować wspólnie nasze dochody z pracy do końca kwietnia?

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2003-12-06 20:12:50
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    > Prosimy podstawę prawną. Zapodana przez kolegów "za tobą" (w wątku)
    > była na grupie ze trzy razy w ciągu tygodnia czy dwu - widać
    > znasz jakiś wyjątek od tego wyjątku (że ryczałtowiec nie może) ?

    Przepraszam i przyznaję się do zbyt pochopnej odpowiedzi..
    Rozliczałem sie tak kilka lat temu (wtedy było to dopuszczalne) i nie
    sprawdziłem ....
    Przepraszam za zamieszanie

    Tomek

  • 9. Data: 2003-12-08 07:15:35
    Od: "HELMUT" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bond" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    No to mnie podłamaliście .
    wpadam w 40%
    A gdyby zona miała jakiś inny dochód np zasiłek chorobowy z zusu
    albo wynagrodzenie z umoy o pracę.
    Jeszcze bym załatwił jej pracę na grudzień
    i dostałaby pit -11

    z nadzieją
    helmut

  • 10. Data: 2003-12-08 10:58:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, HELMUT wrote:

> [...]
    >+ > > dochodowym od osób fizycznych). Żona z ryczałtu do 31 stycznia

    ...ale to działa odwrotnie: "jeśli jedno ma dochody z ryczatu to
    nie mogą się wspólnie rozliczać" ! Ściślej: ma dochody podlegające
    pod opodatkowanie ryczałtem (drobne, poniżej "kwoty wolnej" się
    nie liczą).
    [...]
    >+ z nadzieją

    ...nie bardzo :)