    From: "Ania" <a...@N...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wykluczenie kup/kara czy rabat
    Date: Sun, 28 Oct 2007 11:13:50 GMT

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:189b3tdw8c6x8.1r7sfj22p7kd5$.dlg@40tude.net...

    > Czytam i czytam, i co chwila wychodzi mi coś innego ;)
    >
    > Najpierw uściślijmy, bo się pogubiłam, ok?
    > 1. Kupujesz towar i opakowanie.
    > 2. Faktura za opakowanie - termin płatności 60 dni
    > 3. Nie dotrzymujesz terminu, czyli płacisz za fakturę.
    > 4. Odsprzedajesz po terminie opakowanie - i teraz: od razu za cenę
    > pomniejszoną, czy też może za wartość taką samą i potem wystawiasz korektę
    > do sprzedaży? Tak?
    tak:)

    > Bo przeszkadza mi tu ta faktura korygująca.
    >
    > Kolejne pytanie, jak księgujesz te zakupione opakowania? Od razu w koszty,
    > czy też może ewidencjonujesz je na jakimś magazynie, jako towar?

    Ewidencjonuje na magazynie jako towar,nie napisałam wcześniej,że jestem
    pośrednikiem w transakcji,czyli kupuje np ceglę w opakowaniu,sprzedaję dalej
    cegłę w opakowaniu,zarabiam na cegle,opakowanie fakturuję po cenie zakupu z
    terminem 60 dni(tak jak fakturują mnie)Odchylenie od cen ewidencyjnych =0.Po
    60 dniach zwracam opakowanie do mojego dostawcy ,odkupując je od mojego
    odbiorcy.Odchylenie=0.W przypadku kiedy odkupiłam po 60 dniach od mojego
    odborcy i tak samo zwróciłam dostawcy po cenie zakupu,ten poprosił mnie o
    wystawienie korekty (-) ze względu na opóznienie w zwrocie.Mój kontrahent
    któremu wcześniej sprzedałam a teraz odkupiłam odmówił korekty (tak bo
    tak).odchylenia dalej sa na 0,ale owa korekta jest kosztem?

    > To teraz sobie "pogdybam".
    > Załóżmy, że opakowania wrzucasz w koszty, bo to logiczne.
    Owszem byłoby,gdybym była "konsumentem" tej dostawy a nie pośrednikiem.

> [...]
    > zakupu zmalała. Cena była kosztem w momencie poniesienia wydatku, więc
    > różnic w cenie ewidencyjnej brak.
    >
    > A jeśli wystawiasz fakturę na cenę taką samą, jak w momecie zakupu i potem
    > korygujesz, to jestem ciekawa co wpisujesz jako podstawę korekty, bo
    > przecież nie "karę"! A rabat zawsze może wynikać właśnie z tego, o czym
    > pisałam: opakowania były używane przecież i to dłużej niż 60 dni! :)
    >
    > Nakręciłam :)
    > Ale jak na to nie popatrzeć, to ja bym była tego samego zdania, co biegły.
    > Kary do księgowania się tu nie dopatrzyłam.

    Może powinnam jakiś protokół mieć pod fakturą,ąlbo notatkę?

    > Być może jest jeszcze coś, czego ja tu nie widzę, albo czegoś nie
    > dopowiedziałaś, albo czegoś nie rozumiem, albo ... ;)

    Nie dopisałam:)uzupełniłam wyżej.

    > I ja też o tym samym :)
    >
    > --
    > pozdrawiam,