  • 1. Data: 2007-01-08 22:08:24
    Temat: wykonywanie uslugi (DG) i umowa o prace z ta sama firma
    Od: "Marek MANO" <m...@g...pl>

    Cześć,
    Prowadząc DG opodatkowaną liniowo (19%), wystawiam f-ry pewnej firmie
    za wykonaną usługę. Obecnie potrzebuję wykonać ewolucję
    polegającą na podpisaniu umowy o pracę z tą firmą (zakres
    obowiązków nieco inny niż wykonywane usługi). Przy czym chcę nadal
    wykonywać usługi dla tej firmy i nadal wystawiać f-ry. Rodzi się
    pytanie, czy mogę kontynuować opodatkowanie wg 19%? Pytam, bo są
    jakieś ograniczenia dot. tej formy opodatkowania, ale nie do końca
    wiem, gdzie dzwoni.. :)
    To, że ubezp. zdrowotne od DG będę musiał płacić to już wiem
    (umowa o pracę będzie na kwotę powyżej płacy minimalnej).
    Pozdr, Marek

  • 2. Data: 2007-01-10 11:38:02
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Dnia 08.01.2007 Marek MANO <m...@g...pl> napisał/a:

    > za wykonaną usługę. Obecnie potrzebuję wykonać ewolucję
    > polegającą na podpisaniu umowy o pracę z tą firmą (zakres
    > obowiązków nieco inny niż wykonywane usługi). Przy czym chcę nadal

    To co powiem jest moja prywatna opinia a nie analiza prawna.
    Moim zdaniem musisz miec dooobre rozroznienie tego co robisz dzialajac
    gospodarcza dla firmy i pracujac dla niej to moze sie wybronisz.
    Szczescie w nieszczesciu to to ze dzialalnosc masz wczesniej niz
    prace w tej firmie.
    Ale osobiscie bym sie bal. Wolalbym wepchnac te nowe rzeczy w
    dzialalnosc to tez by byly na liniowym.
    --

    czeslawAT[217dot96dot227dot156]