  • 1. Data: 2005-06-29 13:48:52
    Temat: wyliczanie podatku należnego przy zastosowaniu struktury zakupów
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Witam,
    może ktoś poradzi.
    Firma (kpir+vat)prowadzi sprzedaż internetową następujących usług:
    hosting (utrzymywanie stron www, konta e-mail), projektowanie serwisów
    www, rejestracja domen, sprzedaż publikacji książkowych oraz osprzetu
    nurkowego. Cała sprzedaż poza publikacjami książkowymi jest objęta 22%
    vatem. Czy w związku z tym, że książki sa przez nas kupowane oraz
    sprzedawane ze stawka vat 0% musimy przy rozliczeniu vatu za miesiąc w
    którym poraz pierwszy wystąpiły dwie stawki vat w sprzedaży (oraz
    następne miesiące?) w celu obliczenia kwoty podatku naleznego dokonać
    podziału sprzedaży towarów w proporcjach wynikających z udokumentowanych
    zakupów z tego okresu, w którym dokonano zakupów? Nie jesteśmy
    zobowiązani do posiadania kasy fiskalnej. Sprzedaz głównie dokonywana
    jest na rzecz firm. Czy ma tutaj znaczenie, że sprzedaż ze stawką inną
    niz 22% jest dokonywana sporadycznie?

    Pozdrawiam
    Bogna

  • 2. Data: 2005-06-29 13:56:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bogna wrote:
> [...]
    > podziału sprzedaży towarów w proporcjach wynikających z
    > udokumentowanych zakupów z tego okresu, w którym dokonano zakupów?

    W sytuacji jaką opisałaś, nie ma wymogu liczenia
    żadnych proporcji. Sprzedaż ze stawką 0% jest
    też sprzedażą jak najbardziej opodatkowaną.
    Nie wiem tylko czy to prawda, że
    książki są na 0% czy zwoln.
    Ale skoro pytasz, to może są jednak zwolnione?

  • 3. Data: 2005-06-29 22:58:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jun 2005, Bogna wrote:

    > + Witam,
    > + może ktoś poradzi.

    "Nie wiecie o co prosicie". Nie ma mowy. Spytaj googla dlaczego :>

> [...]
    > + Sprzedaz głównie dokonywana jest na rzecz firm. Czy ma tutaj znaczenie, że
    > + sprzedaż ze stawką inną niz 22% jest dokonywana sporadycznie?

    Wytłumacz nam dlaczego nie chcesz (lub nie możesz) sprzedaży 0% rozliczać
    przez jej ewidencjonowanie - czyli spisanie *dokładnie* wg dokumentów
    źródłowych kwoty tej sprzedaży ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-06-30 10:51:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d9u96i$732$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    Bogna <b...@U...neo.USUN.pl> wrote:

    > Witam,
    > może ktoś poradzi.

    Wątpię, żeby ktoś tak ryzykował. A ci, którym wolno, zazwyczaj nie robią
    tego darmo.

> [...]
    > podziału sprzedaży towarów w proporcjach wynikających z udokumentowanych
    > zakupów z tego okresu, w którym dokonano zakupów?

    Przeczytaj jeszcze raz i powoli, kto ma obowiązek stosowania struktury.
    Te książki sprzedajecie ze stawką 0% czy jako zwolnione? Bo to różne
    rzeczy.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 5. Data: 2005-06-30 11:22:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ > podziału sprzedaży towarów w proporcjach wynikających z udokumentowanych
    >+ > zakupów z tego okresu, w którym dokonano zakupów?
    ^^^^^^^

    >+ Przeczytaj jeszcze raz i powoli, kto ma obowiązek stosowania struktury.
    >+ Te książki sprzedajecie ze stawką 0% czy jako zwolnione? Bo to różne
    >+ rzeczy.

    ...ale dający ten sam wynik w zakresie o którym mowa !
    Tyle samo VAT trzeba odprowadzić do US ze sprzedaży 0% i "zw" :)
    Zauważ że chodzi o strukturę zakupów... jak na mój gust potrzebną
    wyłącznie przy sprzedaży nieewidencjonowanej.

    Co do przedmiotu...
    IMO ewidencjonowanie "0%" pozwala - mimo istnienia sprzedaży
    nieewidencjonowanej 22% - nie rozliczać struktury zakupów.
    Żle myślę ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-30 11:28:21
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    > Przeczytaj jeszcze raz i powoli, kto ma obowiązek stosowania struktury.
    > Te książki sprzedajecie ze stawką 0% czy jako zwolnione? Bo to różne
    > rzeczy.

    książki sprzedajemy ze stawka 0%.
    Ale ja mówie o art. 84 (nie 90). Co prawda jest w nim napisane "mogą",,
    wiec raczej moge sie tym art. nie przejmować, ale nie jestem pewna czy
    nie dokopałam się do czegoś (ustawa, rozporządzenie etc.) co ten temat
    rozwija i np. wtedy "mogą" już mnie nie obowiązuje ....

    (możer troche histeryzuje, ale nie chciałabym zapłacic kiedys za taki
    błąd ...)

  • 7. Data: 2005-06-30 20:44:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005, Bogna wrote:

    > + Ale ja mówie o art. 84 (nie 90). Co prawda jest w nim napisane "mogą",, wiec
    > + raczej moge sie tym art. nie przejmować

    IMO układ jest prosty: podanik ma wyliczyć prawidłowo VAT należny.
    Podatnik *może* skorzystać z proporcji sprzedaży.
    Ale równie dobrze *może* ewidencjonować sprzedaż - i wtedy nie
    ma powodu żeby mu się chciało "móc" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-07-01 08:44:43
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0506302242250.1824@athlon>,

    > IMO układ jest prosty: podanik ma wyliczyć prawidłowo VAT należny.
    > Podatnik *może* skorzystać z proporcji sprzedaży.
    > Ale równie dobrze *może* ewidencjonować sprzedaż - i wtedy nie
    > ma powodu żeby mu się chciało "móc" :)

    Wyprzedziłeś mnie :)

  • 9. Data: 2005-07-01 08:58:11
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0506301319200.1972@athlon>,

    > ^^^^^^^

    > ...ale dający ten sam wynik w zakresie o którym mowa !
    > Tyle samo VAT trzeba odprowadzić do US ze sprzedaży 0% i "zw" :)

    Uściślę: taki sam jest podatek należny :)

    > Zauważ że chodzi o strukturę zakupów... jak na mój gust potrzebną
    > wyłącznie przy sprzedaży nieewidencjonowanej.

    Przez sprzedaż nieewidencjonowaną rozumiesz "mam w ewidencji tylko sumę
    za dany okres"? No to nie tylko. Jest jeszcze wariant "brak możliwości
    oddzielenia zakupów służących sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej" :)

    Może i źle, ale tak jak ja :D

  • 10. Data: 2005-07-01 22:16:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jul 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ > ...ale dający ten sam wynik w zakresie o którym mowa !
    >+ > Tyle samo VAT trzeba odprowadzić do US ze sprzedaży 0% i "zw" :)
    >+ >
    >+ Uściślę: taki sam jest podatek należny :)

    ...ano to "ten zakres" więc zgoda !

> [...]
    >+ >
    >+ Przez sprzedaż nieewidencjonowaną rozumiesz "mam w ewidencji tylko sumę

    Tak. Bez podziału na stawki.

    >+ No to nie tylko. Jest jeszcze wariant "brak możliwości
    >+ oddzielenia zakupów służących sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej" :)

    Zlituj się.
    Przecież chodzi o *proporcję zakupów*.
    Czyli skorzystanie ze *znanej* proporcji *zakupów* - do *nieznanej*
    proporcji przychodów ze sprzedaży.
    Jak chcesz PZ wykorzystać jeśli "nie można oddzielić zakupów" ??

    "Brak możliwości oddzielenia SPRZEDAŻY" sprowadza się właśnie
    do...braku ewidencji sprzedaży wg stawek :)
    Ale wtedy "ewidencja zakupów musi być". Ewidencja nie "na sztuki"
    - ale "wg stawek".

    [...]

    Acha :>

    --