    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyliczenia na fakturze brutto
    Date: Mon, 5 Jun 2006 13:42:24 +0200

    On Mon, 5 Jun 2006, \n wrote:

> [...]
    [...]
    > Owszem, jednak moim zdaniem lepiej stosować rozwiązania bardziej ogólne

    "lepiej" to jest już czyjeś prywatne, niczym nie poparte przekonanie.
    Twoje, moje... bez znaczenia.
    Jak kontrahent liczy inaczej to mamy obowiązek to uszanować - bo
    mu WOLNO tak policzyć i daje PRAWIDŁOWĄ fakturę.

    > jeśli jest to dopuszczalne

    Ano właśnie.
    Jest dopuszczalne - więc dywagowanie czy tak "lepiej" jest IMO tu
    nie na miejscu (byłoby na miejscu z p. widzenia wystawiania *własnych*
    f-r, a to przy sprzedaży pietruszki na targu, a to wielkich pieców
    hutnczych...) - jeśli ktoś taką fakturę wystawi to mamy ją wziąć
    i nie marudzić (...na grupie na przykład, że "mój program nie
    przyjmuje" :>)!

    > W każdym razie co do sposobu obliczenia procentu: zgoda,

    Uff... jedno z głowy :)

    > ale nie ma zgody co
    > do tego żeby najpierw wyliczać wartość netto.

    ...bo?
    Przepraszam za "standardową formę" ale czegoś nie rozumiem.
    Pierwsze - tego co rozumiesz przez "najpierw wyliczać wartość netto"
    A później czego przy tym nie wolno!
    Bo na gołosłowne twierdzenia jak widać czasami się nie łapię ;)
    Literanie czytając co piszesz, czyli kolejne:
    - wyliczenie VAT netto z brutto (byle PRAWIDŁOWO na jeden ze sposobów)
    - używanie tak wyliczonej wartości netto do dalszych obliczeń (za
    wyjątkiem wartości brutto która JUŻ jest znana)
    ...jest prawidłowe. AFAIK & AFAIR oczywiście.
    Czego nie wolno i - co ważniejsze - jaki to przepis tego czegoś
    zabrania?

    > W tym szczególnym przypadku (który n.b. obejmuje pewnie 90% transakcji na
    > rynku ;-))

    Hm... ćwieka zabiłeś o tyle że trzeba by przemyśleć przy wystawianiu
    f-r wewnętrznych - możesz mieć rację, najwyżej wybuchnie zaraz spór
    cywilistyczny czy wydanie wewnętrzne lub przyjęcie przy WDT podpada
    pod "usługę" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)