  • 1. Data: 2002-07-11 07:34:07
    Temat: wynagrodzenie raz jeszcze...
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Zatrudnilam pracownika od 18 czerwca. Czy dobrze licze wynagrodzenie?
    760/30*13=329,33
    Ubezpieczenie spol 61,62
    Podst na ub zdrow 267,71
    Ub zdrowotne 20,75
    Uzysk 96,26
    Podstawa naliczenia pod doch 171,45
    Kwota wolna 43,18
    Podatek naliczony -10,60
    Podatek placony -31,40
    Wyplata netto 278,36.
    Cos poknocilam?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 2. Data: 2002-07-11 07:40:44
    Temat: Re: wynagrodzenie raz jeszcze...
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> wrote in message
    > Zatrudnilam pracownika od 18 czerwca. Czy dobrze licze wynagrodzenie?
    > 760/30*13=329,33
    > Ubezpieczenie spol 61,62
    > Podst na ub zdrow 267,71
    > Ub zdrowotne 20,75
    > Uzysk 96,26
    > Podstawa naliczenia pod doch 171,45
    > Kwota wolna 43,18
    > Podatek naliczony -10,60
    > Podatek placony -31,40
    > Wyplata netto 278,36.
    > Cos poknocilam?

    Chyba tak...
    Wlasciwie, to powinien byc nie "podatek", a "zaliczka na podatek"

    Skladke zdrowotna odlicza sie od wyliczonej zaliczki i wynik nie moze byc
    ujemny.

    Wobec tego, ze zaliczka "od podstawy" jest 10,60 zkladka zdrowotna TEZ ma
    byc
    10,60, a nalezna zaliczka 0 (ZERO ZLOTYCH)

    Mila Pani w US poinstruowala mnie, ze w tej sytuacji "pita" sie nie wysyla.

    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-11 07:52:17
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

> [...]
    > byc
    > 10,60, a nalezna zaliczka 0 (ZERO ZLOTYCH)

    Tzn ze mam obiac skladke zdrowotna??? I w ZUS-ie mniej zaplacic?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 4. Data: 2002-07-11 07:54:19
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Tzn ze mam obiac skladke zdrowotna??? I w ZUS-ie mniej zaplacic?
    >
    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    dokładnie - gdy "naliczona" zaliczka na podatek jest niższa niż składka
    zdrowotna, to składkę zdrowotną pracownika (PRACOWNIKA - właściciela
    niestety nie...;(((() obcina się do wysokości zaliczki na podatek,
    a zaliczka należna do US się zeruje....

    wspominałem zresztą o tym w odp.na Twoje pytanie w wątku
    "teraz pora na PIT-4" - nie czytałaś uważnie ;PPP

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2002-07-11 08:22:20
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > a zaliczka należna do US się zeruje....
    >
    > wspominałem zresztą o tym w odp.na Twoje pytanie w wątku
    > "teraz pora na PIT-4" - nie czytałaś uważnie ;PPP

    czytalam :) nie zrozumialam :(((

    Prosze o jeszcze troszke cierpliwosci...
    Jak dobrze, ze jestescie...
    czyli:
    mimo, ze teoretycznie wychodzi
    Podst na ub zdrow 267,71
    Ub zdrowotne 20,75
    To mam wpisac 10,60 w RNA, a podstawe 267,71 pozostawic bez zmian? Czy w RNA
    wpisuje 20,75, a tylko w PIT-4 inaczej?
    I w PIT-4 w pozycjach 21 i 22 wpisac to samo, czyli 10,60 czy w poz. 21
    20,75, a w 22 10,60?
    Czy bylby ktos uprzejmy mi powiedziec ile w takim razie wychodzi
    wynagrodzenie netto?
    Aha i co jezeli zaplacilam za duzo pracownikowi pensji, bo poknocilam
    wyliczenia? Potracic w przyszlym miesiacu?
    Ehhh oby to juz wszystkie watpliwosci byly...

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 6. Data: 2002-07-11 08:45:49
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Hej hej ;-)

> [...]
    > 20,75, a w 22 10,60?
    > Czy bylby ktos uprzejmy mi powiedziec ile w takim razie wychodzi

    mi wychodzi:
    brutto (wg założeń z pierwotnego pytania wątku - od 18.06) = 329,33
    podstawa liczenia składek społecznych (tu równa brutto) =329,33
    (zakładam, że pracownik nie był na zwolnieniu....)
    ubezpieczenia społeczne potrącone pracownikowi
    (%podane od podstawy liczenia składek):
    - emerytalne (9,76%) =32,14
    - rentowe (6,5%) =21,41
    - chorobowe (2,45%) =8,07

    składki ZUS płatne przez Ciebie DODATKOWO
    - emerytalne (9,76%) = 32,14
    - rentowe (6,5%) =21,41
    - wypadkowe (1,62%) =5,34
    - fundusz pracy (FP) (2,45%) =8,07
    - FGŚP (0,08%) = 0,26
    uwaga !!! gdy wynagrodzenie brutto <minimalne (czyli teraz <760)
    to FP, albo FGŚP się nie płaci - tylko nigdy nie pamiętam którego
    i dla świętego spokoju płacę... ;PPPP

    podstawa liczenia ubezp.zdrowotnego
    (brutto - potrącone społeczne) = 267,71
    zdrowotne liczone od tej podstawy (7.75%) = 20,75
    (tej kwoty na razie NIGDZIE nie wpisujemy - trzymamy "w pamięci")

    zakładane koszty uzyskania przychodu = 96,26

    podstawa liczenia podatku (po zaokr.do 1 zł) = 171,-
    (brutto - koszty - potr.społeczne)

    podatek wg skali (19%) =32,49
    (tej kwoty też na razie NIGDZIE NIE wpisujemy - trzymamy "w pamięci")

    przysługujące zmniejszenie podatku =43,18
    (zakładam, że jesteś jedynym, albo chociaż "głównym" pracodawcą)

    podatek (znaczy zaliczka) przed odliczeniem zdrowotnego =32,49-43,18 = ZERO
    ;))))

    stosujemy zasadę, że zdrowotne pracownika ogranicza się do wysokości
    zaliczki na podatek i mamy: ubezp.zdrowotne = ZERO

    należna dla US zaliczka na podatek
    = zaokr do 10gr(zaliczka przed odliczeniem zdrowotnego - zdrowotne)
    tu: zaokr do 10gr (ZERO - ZERO) = ZERO :)))

    kwota do wypłaty = 267,71
    (brutto - potrącone społeczne - potrącone zdrowotne - należna zaliczka)

    kwoty do wpisania do PIT-4:
    pole 19 - 1 (jeśli oczywiście to jedyny pracownik)
    pole 20 suma wypłat = 267,71
    (brutto - potrącone społeczne)

    pola 21 i 22 = ZERO (potrącone zdrowotne)
    należna zaliczka pole 23 = ZERO

    dane do ZUS RNA:
    podstawa na emerytalne, rentowe, wypadkowe i chorobowe = 329,33
    kwoty tych ubezpieczeń - patrz wyżej
    (te potrącone z listy płac wpisuje się w rubryki
    "składki finansowane przez ubezpieczonego
    a te płatne przez Ciebie dodatkowo w
    "składki finansowane przez płatnika" - płatnik, to Ty)

    podstawa na zdrowotne = 267,71
    zdrowotne = ZERO

    FP i FGŚP NIE wpisujesz na RNA, tylko na DRA
    (FP razem ze swoim jeśli płacisz)
    (oczywiście jeśli masz innych pracowników lub zleceniobiorców
    to ich FP i FGŚP też w DRA doliczasz....)
    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    pozdr
    KTP

  • 7. Data: 2002-07-11 08:54:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Magdalena Budzynska" [...]

> [...]
    > Podst na ub zdrow 267,71
    > Ub zdrowotne 20,75
    > To mam wpisac 10,60 w RNA, a podstawe 267,71 pozostawic bez zmian? Czy w

    TEORETYCZNIE to skladka na zdrowotne nie moze DLAPRACOWNIKA
    przekroczyc "zaliczki wyliczonej od podstawy".
    I "platnik" to akceptuje, tylko trzeba wpisac recznie, (jesli niema
    odpowiedniego
    programu z nim wspolkracujacego do "plac").

    > I w PIT-4 w pozycjach 21 i 22 wpisac to samo, czyli 10,60 czy w poz. 21
    > 20,75, a w 22 10,60?

    Prosze jeszce raz sprawdzic, bo "kazdy odpowiada za siebie",
    ale w tym przypadku PITa wogole nie trzeba. na koniec roku PIT -11 owszem.

    > Czy bylby ktos uprzejmy mi powiedziec ile w takim razie wychodzi
    > wynagrodzenie netto?
    No jak to ile...
    Tyle ile podstawa - (zaliczka od podstawy- zdrowotne) - zdrowotne u Pani
    171,45 - 10,6 = 160,85

    > Aha i co jezeli zaplacilam za duzo pracownikowi pensji, bo poknocilam
    > wyliczenia? Potracic w przyszlym miesiacu?
    > Ehhh oby to juz wszystkie watpliwosci byly...

    Noo... chyba trzeba to bedzie jakos przebolec...

    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-07-11 09:01:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message

> [...]
    > No jak to ile...
    > Tyle ile podstawa - (zaliczka od podstawy- zdrowotne) - zdrowotne u Pani
    [...]

    ale zwody... rzeczywiscie nie zauwazylem i przyjallem MINUS jako kreske
    (a nie sprawdzilem).
    Jesli zaliczka wynosi mniej niz zero wpisujemy ZERO.

    przepraszam za nieuwage.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-07-11 10:23:56
    Od: "Beti" <b...@e...pl>

    Moim skromnym zdaniem, to w przypadku pracownika zatrudnionego na podstawie
    umowy o pracę z wynagrodzenie miesięcznym brutto, pensję oblicza się nieco
    inaczej. Odnośnikiem jest tutaj liczba godzin obowiązująca w danym
    miesiącu.
    I tak podaną przez Ciebie kwotę wynagrodzenia brutto należy podzielić przez
    ilość godzin obowiązującą w danym miesiącu a otrzymany wynik pomnożyć przez
    ilość godzin, które pracownik przepracował od daty zatrudnienia do końca
    miesiąca.
    A później oczywiście ZUS i podatek.

    Pozdrawiam
    Beti

  • 10. Data: 2002-07-11 21:44:00
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Wielkie dzieki za pomoc. Cos mi sie wydaje, ze juz wiem o co chodzi w pitach
    itd. Oczywiscie dopoki sie nie zmienia przepisy...
    Czy mozecie poradzic jakis serwis, ktory by o zmianie przepisow rzetelnie
    informowal?
    Jakie sa Wasze sposoby na bycie "na czasie"?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska