  • 1. Data: 2004-09-29 07:26:18
    Temat: wynagrodzenie z unii europejskiej bez podatku?
    Od: "darek" <d...@w...pl>

    Jestem pracownikiem naukowym i część wynagrodzenia otrzymuję z tzw grantu.
    Grant jest opłacany przez EU. Problem w tym że na rozliczeniach które
    otrzymuję od części mojego wynagrodzenia które otrzymuję z EU nie jest
    odprowadzany podatek. Księgowe w moim zakładzie twierdzą że wszystko jest
    zgodne z przepisami. Mi osobiście nie chce się wierzyć żeby państwo
    zrezygnowało z podatku dochodowego tylko dlatego że pieniadze wypłaca Unia
    Europejska. Moze ktoś na tej grupie ma doświadczenie w podobnych kwestiach.
    Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.
    Darek

  • 2. Data: 2004-09-29 10:01:55
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cjdo2r$qd9$1@sunflower.man.poznan.pl>, darek wrote:
> [...]
    > zgodne z przepisami. Mi osobiście nie chce się wierzyć żeby państwo
    > zrezygnowało z podatku dochodowego tylko dlatego że pieniadze wypłaca Unia

    Ani mnie. Na moj gust to bym sie spytal w swoim US, a na 99% to i tak
    wyplynie przy PIT-cie rocznym.

    Pytanie:
    Kto jest na przelewie jako nadawca przekazu ? (Nie sadze zeby Unia
    placila gotowka). Zagranica czy tutejsi ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-09-29 11:51:47
    Od: "darek" <d...@w...pl>

    Unia przelewa na konto mojego zakładu a ja dostaję od nich pieniądze. Na
    osobnej kartce mam rozliczenie wypłata a na osobnej pieniadze z EU. Księgowa
    stwierdziła coś co mnie zastanowiło ze mam tego nie umieszczać w picie :) Mi
    to pachnie kryminałem.
    Mam nadzieje ze to nie ja bede siedział.
    Ale moze zeczywiście jest jakiś przepis który zwalnia te pieniądze z podatku
    dochodowego? Ja troche szukałem ale nie jestem w tym dobry i nie dałem rady.
    w google tylko o zwolnieniach z vat-u znalazlem.
    dzieki ze ktos sie odezwal :)
    Darek

  • 4. Data: 2004-09-29 19:39:21
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@W...gazeta.pl>

    darek <d...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    rady.
    > w google tylko o zwolnieniach z vat-u znalazlem.

    Hej,
    Pieniadze z różnorakich funduszy pomocy np. z tzw. ekokonwersji długów -
    przyznawane są przez inne państwa czy instytucje pod rygorem niepobierania
    od nich podatków przez nasz rząd. Ma to sens, ale nie o nim.
    Żadne podatki - to żadne. I tak za zakupy, które moje stowarzyszenie kupuje
    za takie pieniądze - zwracają nam VAT chociaż stowarzyszenie nie jest
    płatnikiem :)
    A wypłat dla osób fizcznych w Picie nie ma. Dokładnie tak jak powiedziała
    księgowa. Nie będzie ich na PIT-8 czy 11 i nie będzie ich na rozliczeniu
    rocznym.
    Pozdrawiam
    Szymon

  • 5. Data: 2004-09-29 20:51:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004, darek wrote:

    >+ Jestem pracownikiem naukowym i część wynagrodzenia otrzymuję z tzw grantu.

    Jako *wynagrodzenie pracownicze*, tak ? Nie DG na rzecz uczelni ?

> [...]
    >+ Europejska. Moze ktoś na tej grupie ma doświadczenie w podobnych kwestiach.

    Nie mam. Ale przepis leży i się marnuje:
    +++++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    46) dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
    a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych
    lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej
    pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju
    technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO,
    przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych
    z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów,
    właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach,
    gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem
    podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy
    oraz
    b) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego
    z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów
    osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel
    programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych
    czynności w związku z realizowanym przez niego programem,
    -------

    IMHO CzeslawEm zadal dobre pytanie - "kto ci płaci".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-09-30 11:32:49
    Od: "darek" <d...@w...pl>

    > IMHO CzeslawEm zadal dobre pytanie - "kto ci płaci".
    Pieniadze przelewane są z konta mojej instytucji ale dostaje ona na to
    pieniadze z grantu w którym jestem wpisany jako wykonawca. pewnie to kwestia
    interpretacji czy placi unia czy "zakład"
    Dzieki za pomoc jestem spokojniejszy
    pozdrawiam
    Darek