    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wynagrodzenie z unii europejskiej bez podatku?
    Date: Wed, 29 Sep 2004 22:51:57 +0200

    On Wed, 29 Sep 2004, darek wrote:

    >+ Jestem pracownikiem naukowym i część wynagrodzenia otrzymuję z tzw grantu.

    Jako *wynagrodzenie pracownicze*, tak ? Nie DG na rzecz uczelni ?

    >+ Grant jest opłacany przez EU. Problem w tym że na rozliczeniach które
    >+ otrzymuję od części mojego wynagrodzenia które otrzymuję z EU nie jest
    >+ odprowadzany podatek. Księgowe w moim zakładzie twierdzą że wszystko jest
    >+ zgodne z przepisami. Mi osobiście nie chce się wierzyć żeby państwo
    >+ zrezygnowało z podatku dochodowego tylko dlatego że pieniadze wypłaca Unia
    >+ Europejska. Moze ktoś na tej grupie ma doświadczenie w podobnych kwestiach.

    Nie mam. Ale przepis leży i się marnuje:
    +++++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    46) dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
    a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych
    lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej
    pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju
    technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO,
    przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych
    z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów,
    właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach,
    gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem
    podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy
    oraz
    b) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego
    z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów
    osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel
    programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych
    czynności w związku z realizowanym przez niego programem,
    -------

    IMHO CzeslawEm zadal dobre pytanie - "kto ci płaci".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)