    From: "Szymon Bzoma" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wynagrodzenie z unii europejskiej bez podatku?
    Date: Wed, 29 Sep 2004 19:39:21 +0000 (UTC)

    darek <d...@w...pl> napisał(a):
    > Unia przelewa na konto mojego zakładu a ja dostaję od nich pieniądze. Na
    > osobnej kartce mam rozliczenie wypłata a na osobnej pieniadze z EU.
    Księgowa
    > stwierdziła coś co mnie zastanowiło ze mam tego nie umieszczać w picie :)
    Mi
    > to pachnie kryminałem.
    > Mam nadzieje ze to nie ja bede siedział.
    > Ale moze zeczywiście jest jakiś przepis który zwalnia te pieniądze z
    podatku
    > dochodowego? Ja troche szukałem ale nie jestem w tym dobry i nie dałem
    rady.
    > w google tylko o zwolnieniach z vat-u znalazlem.
    > dzieki ze ktos sie odezwal :)
    > Darek

    Hej,
    Pieniadze z różnorakich funduszy pomocy np. z tzw. ekokonwersji długów -
    przyznawane są przez inne państwa czy instytucje pod rygorem niepobierania
    od nich podatków przez nasz rząd. Ma to sens, ale nie o nim.
    Żadne podatki - to żadne. I tak za zakupy, które moje stowarzyszenie kupuje
    za takie pieniądze - zwracają nam VAT chociaż stowarzyszenie nie jest
    płatnikiem :)
    A wypłat dla osób fizcznych w Picie nie ma. Dokładnie tak jak powiedziała
    księgowa. Nie będzie ich na PIT-8 czy 11 i nie będzie ich na rozliczeniu
    rocznym.
    Pozdrawiam
    Szymon