  • 11. Data: 2012-04-21 17:15:38
    Temat: Re: wynajecie mieszkania nalezacego do rodzicow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Apr 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Słownik dla graczy to niezbyt dobre źródło wiedzy o języku.

    Jest w nim odesłanie do słownika ortograficznego.

    > Polecam Słownik Poprawnej Polszczyzny.

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2538352/wte_i_wewte

    (tak, wiem, "pot.")

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-04-21 17:29:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, April 21, 2012, 5:15:38 PM, you wrote:

    > Jest w nim odesłanie do słownika ortograficznego.

    Nie - to jest słownik robiony orzez hobbystów i dla hobbystów.

    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2538352/wte_i_wewte
    > (tak, wiem, "pot.")

    Potocznie też nie odróżnia się nazizmu od faszyzmu, drogi mój
    czepialski :P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl.invalid

  • 13. Data: 2012-04-21 17:50:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Słownik dla graczy to niezbyt dobre źródło wiedzy o języku. Polecam
    > Słownik Poprawnej Polszczyzny.

    czyli nic nie przeczytałeś. nawt ci się nie chciało kliknąć w zwrot,
    żeby dowiedzieć się w jakim słowniku został wymieniony.

    Stękasz, żeby postękać dla zasady a g.. wiesz.
    amen

  • 15. Data: 2012-04-21 20:11:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello witek,

    Saturday, April 21, 2012, 5:50:31 PM, you wrote:

    > czyli nic nie przeczytałeś. nawt ci się nie chciało kliknąć w zwrot,
    > żeby dowiedzieć się w jakim słowniku został wymieniony.

    "Redakcją słownika zajmują się hobbyści pod okiem internautów
    udzielających się w komentarzach."

    http://www.sjp.pl/

    > Stękasz, żeby postękać dla zasady a g.. wiesz.

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl.invalid

  • 14. Data: 2012-04-21 20:11:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello witek,

  • 16. Data: 2012-04-21 21:02:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Apr 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Gotfryd,

    > Potocznie też nie odróżnia się nazizmu od faszyzmu, drogi mój
    > czepialski :P

    Ale ja też nikomu nie usiłuję "zamknać gęby" jakims prawem
    w rodzaju Godwina :P

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2012-04-21 22:16:25
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.04.2012 16:12, witek pisze:
    > Z tym, że tak jak napisałeś ja bym do tego podszedl jak pies do jeza, bo
    > podpisywalbym umowe nie z wlascicielem mieszkania.

    Duża część umów najmu jest podpisywana z niewłaścicielami (a konkretnie,
    z posiadaczami spółdzielczego, własnościowego prawa do mieszkania, a
    czasami jeszcze lokatorskiego).

    Bardzo jestem ciekaw, czy wnioski z tych rozważań przełożą się 1:1 na
    stosunek ze spółdzielnią (tj - czy można będzie podstawić w miejsce
    rodziców -> spółdzielnię mieszkaniową).

    p. m.

  • 18. Data: 2012-04-21 22:34:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, April 21, 2012, 9:02:21 PM, you wrote:

    > Ale ja też nikomu nie usiłuję "zamknać gęby" jakims prawem
    > w rodzaju Godwina :P

    I uważasz sprowadzenie argumentacji do poziomu "bo to faszystowskie",
    szczególnie w tamtym kontekście, za słuszne? Adres z nagłowka jest
    żywy? Podesłałbym Ci coś...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2012-04-21 22:34:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

  • 20. Data: 2012-04-21 22:57:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Apr 2012, m wrote:

    > Duża część umów najmu jest podpisywana z niewłaścicielami (a konkretnie,
    > z posiadaczami spółdzielczego, własnościowego prawa do mieszkania, a czasami
    > jeszcze lokatorskiego).

    No to się zgadza.
    Co do zasady m.in. po to jest dzierżawa (aby "biorca" mógł zarabiać
    na przedmiocie dzierżawy), chodzi o to, że taki najemca powinien
    się zaopatrzyć w "mocne" papiery, i to najlepiej podpisane przez
    własciciela, aby się nie okazało że oswiadczenie wynajmujacego
    było fałszywe. Co do prawa sp-czego do lokalu - patrz niżej.
    W przypadku umowy która co do zasady nie jest zawierana po to aby
    "bioracy" mógł zarabiać, zakazu zarabiania nie ma, ale zawsze z KC
    wymaga (się) zastrzeżenie zgody "dajacego", co w praktyce prowadzi
    do uzyskania "papieru" od własciciela (bo można sobie wyobrazić
    podnajem podnajmu dla przykładu, tyle, że dla własnego bezpieczeństwa
    trzeba się postarać o autografy całej drabinki dzierżycieli).

    > Bardzo jestem ciekaw, czy wnioski z tych rozważań przełożą się 1:1 na
    > stosunek ze spółdzielnią (tj - czy można będzie podstawić w miejsce rodziców
    > -> spółdzielnię mieszkaniową).

    W przypadku o którym piszesz IMO nie, bo spółdzielcze własnosciowe
    prawo do lokalu po prawdzie z dzierżawa się nie pokrywa (IMVHO, może
    być różnica w zakresie "przeznaczenia" przedmiotu umowy), ale jest
    jej dużo bliższe niż użyczenie od rodziców.

    Inaczej mówiac - majac "mocne" potwierdzenie, że samo prawo jest
    "prawdziwe", można dużo mniej się przejmować tym czy własciciel
    (sp-nia) wyraża zgodę lub wie (choć kwiatki typu "opłaty za koszty
    windy i sprzatania dla lokalu do celów zarobkowych sa 20x wyższe
    niż dla mieszkalnego" oczywiscie maja prawo wyskoczyc).
    W przypadku najmowania lokalu od korzystajacego (z umowy
    użyczenia), zgoda własciciela trzeba sie *bardzo* przejmować.
    W nie mniejszym stopniu niż zapisami samej umowy najmu
    - przecież własciciel może tę zgodę wypowiedzieć (a sp-nia,
    w porównywanym przypadku, nie ma za bardzo jak "wypowiedzieć"
    sp-czego prawa do lokalu).

    pzdr, Gotfryd