    From: f...@s...poczta.onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wynajem mieszkania
    Date: Thu, 3 Apr 2008 23:03:05 +0000 (UTC)

    Lukasz <l...@o...pl> wrote:
    > Witam,

    > Mieszkam za granica, w Polsce nie skladam rocznego PIT.

    Wiec rozlicz to tam gdzie mieszkasz, a w umowie napisz, ze wynajmuje Lukasz
    zamieszkaly
    gdzie mieszkasz. To chyba jedyna legalna kombinacja.

    > 2. Czy wynajem moze byc, dajmy na to, na moja mame mimo ze jest moja i zony
    > wlasnoscia? Chodzi mi o to zeby mama mogla rozliczyc sie z podatku zamiast mnie.

    Najpierw jej podaruj. Inaczej zaplaci podatek od "zysku" wynikajacego z faktu,
    ze uzywa cudzego mieszkania za darmo, aby je dalej wynajmowac.
    Mozesz jeszzce wynajac jej jej za 30% z prawem wynajmowania dalej.

    Fr.