    From: Michal <s...@j...be>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zagraniczna firma i umowa o dzielo w Polsce
    Date: Mon, 6 Oct 2008 23:30:14 +0200

    On Mon, 06 Oct 2008 11:53:38 -0400, Jasek wrote:

    > Witajcie,
    >
    > Czy firma zarejestrowana poza UE moze w legalny sposob zlecic wykonanie
    > dziela Polakowi zamieszkalemu w Polsce? Czy taka firma musi robic
    > (zglaszac/placic) polskiemu urzedowi skarbowemu, zusowi etc?

    Nie wiem, jak ZUS, ale jeżeli ta firma nie ma siedziby w Polsce, to możesz
    wziąć wpłacanie zaliczek na PIT na siebie. Wpłacasz zaliczkę "do
    dwudziestego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnąłeś
    przychód", nie wysyłasz przy tym żadnej deklaracji a jedynie ujmujesz to na
    koniec roku w PIT-36. Jak przenosisz prawa autorskie do programu na
    zleceniodawcę, to dodatkowo masz 50% KUP.

    Pozdrawiam,
    Michal