    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zajęcie konta firmowego
    Date: 24 Nov 2007 05:28:30 +0100

    > Przepraszam, źle pisałem, tzn księgowa napisała, a zarząd, czyli moja
    > znajoma podpisała.

    Spółka otzrymała odpis pozwu o wydanie nakazu zapłaty - druk uproszczony -
    fakt.
    Pismo "księgowej" , jak zmam codzienność - poszło - nie na druku sądowym tylko
    na kartce ?

    Sąd zwrócił się do spółki o uzupełnienie pisma (na druku) i sprecyzowanie czy
    stanowi ono sprzeciw ?

    > To znaczy, że spółka mogła wnieść sprzeciw, nawet jeśli nie jest stroną?

    To nalezało wyjasnić pismem + odpowiedzią na specjalnym druku.
    Jeśli wpływa do Sądu pozew - to spółka jest stroną .

    > Nie oznacza to jednak , że
    >
    > Jak możemy to zrobić?

    > A jednak
    >
    > Przed wniesieniem o wydanie nakazu zapłaty musiał wysłać wezwanie do
    >
    > Razem z nakazem były kopie wezwania, ale na nazwę, adres i NIP tamtej firmy
    > (różniącej się od nazwy naszej firmy myślnikiem w środku)

    > Cieszę się, że jest nadzieja. Al jak mamy to robić? Wystąpić o przywrócenie
    > termin? napisać zażalenie czy wynająć prawnika? Ile adwokat bierze za taką
    > robotę?
    > Pozdrawiam

    Proponuję wynająć prawnika - radcę prawnego? (będzie taniej)
    Część kosztów prawnika zwróci sąd. Jeśli zablokowanie konta spowodowało straty
    (wymierne) dla spółki - to można ich dochodzić od syndyka.
    Przed wynajęciem prawnika - wniesienie skargi na czynności egzekucyjne do
    komornika - nie zaszkodzi.Biorąc pod uwagę fakt - że pisma spółki - tworzy
    księgowa a podpisuje zarząd - może lepiej od razu nająć speca ?

    Pzdr-Kriss