  • Data: 2007-06-11 15:36:23
    Temat: Re: zakup auta na firmę
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Cze, 05:04, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > wKwestiiFormalnej (czepiam się znaczy, nie bić poproszę): "firma".
    > Nazwą firmy jest słowo "firma" :) a nie czyjeś nazwisko!
    > Definicje zapisali tak (z Kodeksu Cywilnego):
    > "Przedsiębiorca działa pod firmą"
    > "Firmš osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to włšczenia
    > do firmy pseudonimu lub okre leń wskazujšcych na przedmiot działalno ci
    > przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych okre leń dowolnie
    > obranych"
    >
    > Inaczej mówiąc, firma (sama *firma*) jest *nazwą*!
    > "Nazwa firmy" to tzw. masło maślane ;), owszem, stosowane potocznie
> [...]

    W zupełności się z Tobą zgadzam! :)
    Nie analizowałam tu pojęcia "firma", ale sposób wystawienia
    dokumentacji w celu zaspokojenia Urzędu Skarbowego. A dla US-u, osoba
    fizyczna prowadząca działalność we własnym imieniu to właśnie Jan
    Kowalski, nawet jeśli nie dopisze się do tego "firmy", gdyż podmiotem
    jest tu właśnie osoba fizyczna i używając nazwy (zamiennie firmy)
    należy uzupełniać ją właśnie imieniem i nazwiskiem, bo też te dane
    wymagane są przez ustawę o swobodzie działalności gospodarczej przy
    rejestracji w wydziale ewidencji.
    Ale Ty to przecież wiesz! :)

    Czyli błędnie będzie samo: PPUH "Kancik", ale już samo Jan Kowalski
    bez kantu ;p, zaspokaja już US, jeśli będzie uzupełnione np. NIP-em,
    choć to tylko dla celów VAT-owskich.

    Pozdrawiam cieplutko