  • Data: 2009-05-14 20:48:28
    Temat: Re: zakup drukarki fiskalnej, zwrot 50%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > i uprzedzam teoretycznie ani praktycznie nie wynajmuje i nie bede wynajmowac
    > mieszkan

    :)
    Nie o to chodziło.
    Chciałem Cię zmusić do przemyślenia *kto jest wystawcą faktury*.
    I taki przypadek z (teoretycznym) wynajmem doskonale to pokazuje.
    Wystawca jest TEN SAM.
    Na fakturze z DG i fakturze z wynajmu muszą więc być TE SAME dane
    minimalne (przepis nie zabrania aby było więcej, w przypadku DG
    można więc *dopisać* "inne określenie" wg KC, tak żeby była
    firma wpisana).

    BTW: poruszyłeś obok jeszcze jedną sporną kwestię - część interpretatorów
    twierdzi, że DG OF w ogóle nie może mieć skróconej firmy, bo
    przepis dotyczy tylko osób prawnych.
    Osobiście mam wątpliwości (mało, przez jakiś czas miałem zarejestrowaną
    nazwę skróconą, IMHO poprawnie :)) - ale ta sprawa jest drugorzędna.
    Nie ma możliwości pominięcia imienia i nazwiska - ani w nazwie
    skróconej "w rozumieniu firmy" (bo co innego np. "nazwa skrócona"
    w ZUS, która de facto jest wewnętrznym identyfikatorem, nie uregulowanym
    żadnymi przepisami, a co innego "skrócona firma w rozumieniu przepisów")
    ani tym bardziej w przypadku faktury - bo na fakturze mają być DANE
    PODATNIKA (a nie firma! - to że *da się* zapisać firmę, bo ona zawiera
    dane, to inna sprawa :D)
    Podatnikiem jest OSOBA (prawna lub fizyczna).
    I to jej dane mają być na fakturze.

    pzdr, Gotfryd