  • 1. Data: 2004-12-25 13:03:32
    Temat: zakup nowej maszyny + 30% w koszty?
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Według art. 22k ust 4. updof jezeli zakupi sie nową maszynę (z
    określonych grup) to w pierwszym roku użytkowania można dokonać odpisów
    amortyzacyjnych w wartości 30% jej wartości.

    Czy jeżeli maszyna została zakupiona i wprowadzona do ewidencji w GRUDNIU
    2004 to bedzie można wrzucic 30% jej wartości jako amortyzacja za GRUDZIEŃ
    2004?

    Z góry dzięki
    Pozdrawiam
    i Wesołych Świąt

    Siriux

  • 2. Data: 2004-12-26 17:17:11
    Temat: Re: zakup nowej maszyny + 30% w koszty?
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Siriux" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2004 to bedzie można wrzucic 30% jej wartości jako amortyzacja za GRUDZIEŃ

    Jak chcesz maszyne zakupiona w grudniu wprowadzic do ewidencji w tym samym
    grudniu?

    --
    "I've got a lovely bunch o' coconuts
    There they are standing in the row

  • 3. Data: 2004-12-26 17:35:04
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    GRUDNIU
    GRUDZIEŃ

    > Jak chcesz maszyne zakupiona w grudniu wprowadzic do ewidencji w tym samym
    > grudniu?

    Wprowadzi do ewidencji bez problemu, pytanie raczej jak ją zacznie w grudniu
    amortyzować...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2004-12-27 07:44:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    js napisał(a):
    > Użytkownik "Siriux" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak chcesz maszyne zakupiona w grudniu wprowadzic do ewidencji w tym
    > samym grudniu?

    Normalnie. Kupuję, nawet tego samego dnia oddaje do użytkowania, jeżeli
    tylko jest sprawna i do użycia gotowa i tego samego dnia wpisuję do
    ewidencji, panie specjalisto który nie odrozniasz woprowadzenia do
    ewidencji od rozpoczęcia amotyzacji.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-12-27 07:46:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jd. napisał(a):
> [...]
    >
    > GRUDZIEŃ

    > Wprowadzi do ewidencji bez problemu, pytanie raczej jak ją zacznie w grudniu

    Może na podstawie art. 22k ust. 4 do 6 ustawy o PDOF (lub odpowiednika w
    UPDOP)?
    Ciągle jeszcze obowiązuje.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2004-12-27 16:53:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, Maddy wrote:
> [...]
    > + > > > określonych grup) to w pierwszym roku użytkowania można dokonać odpisów
    > + > > > amortyzacyjnych w wartości 30% jej wartości.
    [...]
> [...]
    > + > zacznie w grudniu amortyzować...
    > +
    > + Może na podstawie art. 22k ust. 4 do 6 ustawy o PDOF

    ...ROTFL :)
    Podsumowując: nikt nie podał stanowiska przeciwnego.
    Całkiem niezły myk... :)
    Może by tak coś jeszcze kupić "do firmy"... hm... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-27 19:21:48
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko jest sprawna i do użycia gotowa i tego samego dnia wpisuję do
    > ewidencji, panie specjalisto który nie odrozniasz woprowadzenia do

    A mam pytanko - czy jeśli zakupiłem notebooka i jednorazowo go amortyzuję
    (bo wartość poniżej 3500 netto), to też nie mogę jednorazowo go zamortyzować
    w miesiącu zakupu?

    Ale - powracając do pytania - owe 30% w miesiącu następnym, a dalej zgodnie
    z planem?

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    A marcepan nazywa się pasztet z migdałów, o. <Ewa Pawelec>

  • 8. Data: 2004-12-27 19:32:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    -ZED- napisał(a):
> [...]
    > w miesiącu zakupu?
    >
    > Ale - powracając do pytania - owe 30% w miesiącu następnym, a dalej zgodnie

    Za nie czytanie wątku tylko wicnanie się w środek z bezsensownymi
    wnioskami nalezy Ci się 10 batów na goły tyłek.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2004-12-27 23:45:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, -ZED- wrote:
    [...]
    >+ A mam pytanko - czy jeśli zakupiłem notebooka i jednorazowo go amortyzuję
    >+ (bo wartość poniżej 3500 netto), to też nie mogę jednorazowo go zamortyzować
    >+ w miesiącu zakupu?

    ..."a dlaczegóżby nie"... ;)
    Zapisano "w miesiącu wprowadzenia lub następnym" :)

    >+ Ale - powracając do pytania - owe 30% w miesiącu następnym,

    ...z zastrzeżeniem że być może jednak "w roku wprowadzenia" ? ;)

    >+ a dalej zgodnie z planem?

    ...*takim jak sobie przyjąłeś* !
    Jaki "plan" przyjmujesz ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2004-12-28 10:10:02
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    > Za nie czytanie wątku tylko wicnanie się w środek z bezsensownymi
    > wnioskami nalezy Ci się 10 batów na goły tyłek.

    A za nieczytanie posta na który sie odpowiada, to ile batów byś
    chciała? ;-)

    Tam nie bylo wniosków, tylko moje pytanie. :-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    A mój kolega ma gołe baby na twardzielu! <pewien trzynastolatek>