eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizakup samochodu 'na firmę' › Re: zakup samochodu 'na firmę'
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "owp" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup samochodu 'na firmę'
    Date: Mon, 4 Feb 2008 11:06:42 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <fo6o3l$rkm$1@inews.gazeta.pl>
    References: <fo589s$h12$1@inews.gazeta.pl> <fo5agi$363$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: host8514112165.kat.3s.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1202119605 28310 85.14.112.165 (4 Feb 2008 10:06:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Feb 2008 10:06:45 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-User: owp1
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:195090
    [ ukryj nagłówki ]

    Po pierwsze - dzięki za wszystkie odpowiedzi.

    > jak używany pow 6 ciu mcy to 40% rocznie
    >
    A czy to jest sztywno ustalone ? Czy mogę sobie np po 33% rocznie ?

    > vat odliczasz odrazu. w miesiącu otrzymania faktury.
    >
    > technicznie w mkrp tworzysz konto księgowe z zaznaczeniem bez wpisu do
    > księgi - tylko rejstr vat.
    > księgujesz zakup do rejestru vat
    >
    > potem wchodzisz w środki trwałe / kartoteka środków trwałych - przycisk OT
    > uzupełniasz - wartość początkowa - netto + nieodliczony vat + koszty
    > związane z zakupem do dnia przyjęcia do użytkowania
    > co miesiąc z zestawienia amortyzacji księgujesz amortyzację.
    Ok. Czyli w KPiR wpisuję (bez wpisu do księgi :)) fakturę zakupu (z datą
    zakupu), a w EŚT wpisuję z datą dowolną (późniejszą)? I uwzględniam
    przegląd, ubezpieczenie, zarejestrowanie itp, czy to już osobno później w
    KPiR ?
    Aha - czy muszę drukować sobie jakiś dokument za każdym razem jak odpisuję
    amortyzację?
    Pzdr
    owp

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1