    From: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup samochodu 'na firmę'
    Date: Mon, 4 Feb 2008 11:26:51 +0100

    Użytkownik "owp" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fo6o3l$rkm$1@inews.gazeta.pl...
    > Po pierwsze - dzięki za wszystkie odpowiedzi.

    > A czy to jest sztywno ustalone ? Czy mogę sobie np po 33% rocznie ?

    Zdaje się że 40 % to stawka maksymalna. Ale nie wiem jaki jest powód nie
    stosowania maksymalnej.

    > Ok. Czyli w KPiR wpisuję (bez wpisu do księgi :)) fakturę zakupu (z datą
    > zakupu),

    czyli do rejestru vat a nie księgi.

    a w EŚT wpisuję z datą dowolną (późniejszą)? I uwzględniam
    > przegląd, ubezpieczenie, zarejestrowanie itp, czy to już osobno później w
    > KPiR ?

    Moim zdaniem przyjąć samochód do użytkowania (wpisać do EŚT) mozesz w
    momencie zakupu. Samochodem używanym możesz przecież jeździc (używać) na
    nabytym wraz z nim ubezpieczeniu itp. No chyba ze nie mozesz z jakiegos
    powodu. Wszelkie później poniesione wydatki stanowią koszt w momencie
    poniesienia (wpisujesz bezpośrednio do KPiR).
    AC lepiej zapłacić. Ewentualne naprawy po wypadku bez ac nie są kosztem

    > Aha - czy muszę drukować sobie jakiś dokument za każdym razem jak odpisuję
    > amortyzację?

    No raczej.