    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaległości dla ZUS a US -windykacja-Pytanie
    Date: Thu, 27 Nov 2008 02:02:58 +0100

    On Wed, 26 Nov 2008, lex wrote:

    > Witam !
    > Ojciec mój prowadził DG i zamknął ją kilka lat temu ze sporym zobowiązaniem
    > w stosunku do ZUS.
    [...]
    > zaległości. W związku z tym mam kilka pytań :
    > 1 Czy zobowiązania finansowe wobec Skarbu Państwa obciążają w jakiś sposób
    > dzieci / poza masą spadkową / ?

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    Art. 111
    § 1. Członek rodziny podatnika odpowiada całym swoim majštkiem
    solidarnie z podatnikiem prowadzšcym działalnoœć gospodarczš
    za zaległoœci podatkowe wynikajšce z tej działalnoœci i powstałe
    w okresie, w którym stale współdziałał z podatnikiem w jej
    wykonywaniu, osišgajšc korzyœci z prowadzonej przez niego działalnoœci.

    § 2. Odpowiedzialnoœć, o której mowa w § 1, nie dotyczy osób, które
    w okresie stałego współdziałania z podatnikiem były osobami, wobec
    których na podatniku cišżył obowišzek alimentacyjny - w zakresie
    wynikajšcym z obowišzku alimentacyjnego.
    ---

    Czyli normalne żywienie dziecka, zapewnienie mu nauki i inne takie
    raczej się "nie łapią". Ale jak dziecko dostało samochód albo
    cóś w tym stylu to IMVHO jak najbardziej (nie jestem doradcą,
    ale takie cóś raczej pod "osiąganie korzyści" chyba dało by
    się podciągnąć).

    pzdr, Gotfryd