    From: KaDeWu <KaDeWu@_USUN_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaległości w składkach ZUS
    Date: Sun, 02 Dec 2007 16:38:49 +0100

    t...@o...pl napisał(a):

    > To akurat nie miałoby znczenia - te zaświadczenia nie zaświadczają że
    > nie ma zaległości,
    > a jedynie że ZUS/US nie wiedzą na dany dzień o zaległościach.

    ZUS ma niestety 10 lat - po nowelizacji z 2003 wydłużającej do 10 lat
    obowiązek przechowywania dokumentów itp. ZUS zastosował to prawo wstecz.
    A ja to wiem, bo przez ostatnie 2 tygodnie z nim walczyłam. Poprosiłam o
    zaświadczenie o niezaleganiu i otrzymalam spis swoich "grzechów",
    których najstarszy sięgał 1999 roku. Brakowało 4 moich deklaracji DRA
    (nie pieniędzy ze składek!), w tym pierwszej - za styczeń 1999, a
    dodatkowo zarzucono mi, że w 2001 roku bylam na urlopie bezpłatnym przez
    miesiąc u swojego stałego pracodawcy, zatem powinnam była zapłacicć za
    ten okres pełne składki + odsetki. Byłam na skraju zawału (moja DG jest
    typowym dorabianiem obok etatu), zatem przedstawiłam ZUS swoje kopie
    tych neiszczęsnych DRA i dowiedziałam się, że oni mi wierzą, że je
    wyslalam - niestety, nie ma ich w systemie. WIęc je wypisałam po raz
    kolejny... Co do urlopu bezpłatnego, pracodawca w świadectwie pracy
    oczywiście nieczego takiego nie zawarł (bo urlopu nie było), więc ZUS
    przyjął, że okazane przeze mnie świadectwo potwierdza stan faktyczny.
    Teraz najlepsze: moje świadectwa pracy są w ZUS, bo złożyłam je na
    kapitał początkowy, ale... ZUS je wysłał hen, hen i nie ma do nich
    wglądu. Jakże przezorna byłam, że zrobiłam ich kopie potwierdzone przez
    ZUS... Okazało się, że kadrowa u pracodawcy popełniła 6 lat temu błąd
    (???) zgłaszając, że poszłam na miesięczny urlop bezpłatny (dodam, że
    chodziło o czerwiec - liceum ogólnokształcące - ciekawe, jak by to było
    możliwe!).
    Dodam, że w 2004 roku ZUS zażądał ode mnie uzupełnienia 3 innych
    deklaracji DRA z 2000 i 2001, co zrobiłam. Pytałam wówczas, czy reszta
    deklaracji jest w systemie i uzyskałam potwierdzenie (ha, ha...)

    Pozdrawiam,