    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaniechanie wpisywania faktury
    Date: Tue, 10 Sep 2002 12:35:50 +0200

    On Fri, 6 Sep 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    [...]
    >+ >A co jeżeli wejde do hurtowni i kupie sobie coś na fakture na zupełnie
    >+ >obcą firmę? Wystarczy że znam jej dane, a wiele hurtowni nie sprzedaje
    >+ >osobom nie prowadzącym dzialalności.
    >+ >Przeciez nikt nie będzie sprawdzał czy mam prawo kupic coś na te firmę
    >+ >skoro płace gotówką.
    >+
    >+ O! Zdziwiłabyś się. Właśnie sam się spotkałem z sytuacją, gdy w Action
    >+ (minihurtownia komputerowa) właśnie stwierdzono, że kontrolują
    >+ kupujących. Pewnie właśnie z powodów przez Ciebie opisanych.

    Potwierdzam.

    >+ BTW: Tu się wyłania problem nie związany z tym wątkiem -- czy wogóle
    >+ jakaś firma może odmówić sprzedaży komuś nie spełniającemu warunków na
    >+ posiadanie wpisu do ewidencji z pozycją ,,sprzedaż kompuerów'' (tak
    >+ chcą hurtownie komputerowe).

    IMHO tak.
    O ile dobrze rozumiem to firma nie może odmówić transakcji
    o ile wystąpiła z "ofertą publiczną" (czyli "dla każdego").
    Wtedy można się czepiać :), inaczej mogłbyś żadać od
    każdego kafelkarza żeby 10.IX.2002 o godzinie 13:15
    zaczał ci kłaść kafelki bo co to akurat pasuje.
    Dopóki się nie zobowiążesz w sposób powszechnie przyjęty
    (pisząc nad miejscem prowadzenia firmy "sklep", wywieszając
    cennik itp) to np. możesz mi nic nie sprzedać tylko dlatego,
    że nie masz na to ochoty (mimo że swojemu sąsiadowi
    sprzedałeś) ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd