    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaniechanie wpisywania faktury
    Date: Wed, 11 Sep 2002 00:39:38 +0200

    On Tue, 10 Sep 2002, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >+
    >+ > BTW: Tu się wyłania problem nie związany z tym wątkiem -- czy wogóle
    >+ > jakaś firma może odmówić sprzedaży komuś nie spełniającemu warunków na
    >+ > posiadanie wpisu do ewidencji z pozycją ,,sprzedaż kompuerów'' (tak
    >+ > chcą hurtownie komputerowe).
    >+
    >+ Tristan,
    >+
    >+ Odpowiedz prosze, czy Ty sam wymyslasz takie absurdy, czy tylko opisujesz
    >+ samo zycie?

    Jeśli nie przeoczyłeś mojego posta to już potwierdzałem: TA opisuje
    samo życie. Żeby uzyskać wpis do bazy klientów np. Action sp.z o.o.
    należy przytargać kopię wpisu do EDG i musi w niej być ujęte
    "coś informatycznego".
    Przynajmniej niedawno regulamin był przestrzegany, jak ktoś ma chęć
    sprawdzić stan na dziś to namiary leżą tu:
    http://www.a.pl/article/articlestatic/2
    BTW: Pod http://www.a.pl/partnerzy/ nie ma "szczegółowych warunków" :)
    tylko link jak wyżej.

    Nie ukrywam że częściowo właścicieli rozumiem: co prawda wpis
    w EDG o niczym nie świadczy, ale wg. prawa gospodarczego
    kontrahent jest zobowiązany żeby był rzetelny :] - więc
    przynajmniej odpadnie argument że "zawsze handlował marchewką
    i chciał spróbować komputerów" ;) - wpis jest *deklaracją*
    kompetencji.

    >+ Druga kwetia: to co tak sie uparles na ten "wpis do ewidencji"?

    Nie, to pierwsza kwestia :)
    Co mi zrobisz, zakładając że NIE prowadzę sprzedaży publicznej,
    jeśli oświadczę że wymagam żeby u mojego kontrahenta były spełnione
    warunki x/y/z (np. był zatrudniony choć jeden blondyn/brunet/...) ?
    Albo wpis w ewidencji zawierający tekst: "usługi inne" ?
    Obrazisz się ? - wolno ci, przecież to oznacza spełnienie
    moich warunków, jakie by nie były (spełniasz to przychodzisz,
    nie spełniasz to nie obsługuję)... :)

    >+ Przypominasz mi kontrole z US

    E tam. US występuje jako urząd więc nie powinien się
    czepiać "nieurzędowo" :) Ale to nie świadczy że DG
    *musi* przyjąć każdą umowę która przyniesie jej zysk ;) !
    Mówi: "nie bo nie i co mi zrobisz ?" ??

    Pozdrowienia, Gotfryd