  • 11. Data: 2006-01-04 14:27:58
    Temat: Re: zaokraglanie podatku po nowym roku jakie zmiany?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisal(a):

    > Według wyjaśnień MF (Rzeczpospolita drukowała to miesiąc temu) wyjątek
    > stanowią podatki dla których płatnik składa deklarację w styczniu
    > natomiast pobranie podatku nastąpiło w grudniu. Wtedy zaokrągla się po
    > staremu.

    No, np. PIT11/8b. IMHO tam trzeba wpisać dokładnie tyle ile było, bo
    wyjdzie różnica i podatnik nie będzie wiedział jaki właściwie miał
    przychód - wg dokumentu potrącono mu z jednym zaokrągleniem, a przychód
    ma z innym.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 12. Data: 2006-01-04 19:22:53
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > IMVHO od 1 stycznia wypełnia się dotyczy deklaracji wypełnianej po 1
    > stycznia, a nie deklaracji wypełnianej za miesiąc styczeń i następnych.

    08.12.2005
    Rzeczpospolita

    Jak zaokrąglić grudniową zaliczkę

    Od 1 stycznia będziemy zaokrąglać podatki według nowych zasad - do pełnych
    złotych. Do końca roku zaokrąglamy jeszcze po staremu - do dziesiątek
    groszy. A co z zaliczkami na podatek dochodowy pobranymi w grudniu, a
    deklarowanymi w PIT-4 i wpłacanymi na konto urzędu skarbowego już w
    styczniu?

    Z pisma ministerstwa przesłanego do redakcji "Rzeczpospolitej" wynika, że
    pobrane zaliczki od grudniowych wynagrodzeń pracowników powinniśmy jednak
    zaokrąglać według starych zasad - do dziesiątek groszy. To samo dotyczy
    wpłat za grudzień na PFRON i zakładowy fundusz rehabilitacji, o które
    również pytali czytelnicy.(...)

  • 13. Data: 2006-01-04 20:20:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Greg <m...@o...pl>
    w wiadomości <news:dph7cj$d$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]
    > zaokrąglać według starych zasad - do dziesiątek groszy. To samo dotyczy
    > wpłat za grudzień na PFRON i zakładowy fundusz rehabilitacji, o które

    Co dalej nie zaprzecza temu co napisałem o VAT-7 (płatny w styczniu za
    grudzień) , a zebrane razem pokazuje, jak istotna jest precyzja, zarówno
    pytających jak i odpowiadających, o trzeciej, wiejskiej stronie nie
    wspominając.

    Kto zapomniał dopisać jakich formularzy dotyczy...? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2006-01-05 06:09:30
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Wed, 4 Jan 2006 21:20:12 +0100, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > grudzień) , a zebrane razem pokazuje, jak istotna jest precyzja, zarówno
    > pytających jak i odpowiadających, o trzeciej, wiejskiej stronie nie

    No super, ale ja nie pamietam zebym kiedykolwiek grosze w VAT
    wpisywal... To jaka roznica jest?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 15. Data: 2006-01-05 06:14:05
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > No super, ale ja nie pamietam zebym kiedykolwiek grosze w VAT
    > wpisywal... To jaka roznica jest?
    Różnica jest: dotychczas grosze pomijałeś, a teraz będziesz zaokrąglać.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 16. Data: 2006-01-06 06:16:00
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Thu, 5 Jan 2006 07:14:05 +0100, pisarczyk wrote:

    > Różnica jest: dotychczas grosze pomijałeś, a teraz będziesz zaokrąglać.

    Aaa... ale to w sumie lepiej :) na ogol wiekszosc pomijanych groszy
    byla z odpisow:)

    Ok, to w VAT, tam we wszystkich rubryczkach sie pomijalo a teraz
    zaokragla, a w PIT 5? Tez we wszystkich rubrykach, wszystkie zostaja z
    pelnymi groszami, a tylko w tej ostatniej co sie zaokraglalo do
    dziesiatek groszy?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 17. Data: 2006-01-06 07:15:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Janusz wrote:

> [...]
    > zaokragla, a w PIT 5? Tez we wszystkich rubrykach, wszystkie zostaja z
    > pelnymi groszami, a tylko w tej ostatniej co sie zaokraglalo do

    Będzie na pewno nowy PIT-5. Jest jeszcze czas do 20.02. Na druku
    rubruki będą opisane

  • 18. Data: 2006-01-06 08:52:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    w wiadomości <news:dpl5el$iu$1@opal.futuro.pl> wstukał:

    > Będzie na pewno nowy PIT-5. Jest jeszcze czas do 20.02. Na druku
    > rubruki będą opisane

    Już jest :)

    --
    Tomasz Nycz