  • 11. Data: 2004-11-16 18:08:29
    Temat: Re: zapomniany koszt z zeszłego roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Nov 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ >> bledow. I oby nie duzych. Wlasnie po 7 latach przy okazji odnawiania
    >+ >> REGON-u dowiedzialem sie ze to co wystawialem na fakturze to nie nazwa
    >+ >> firmy tylko rodzaj dzialalnosci a nazwy firmy w ogole nie mam.
    >+ >
    >+ > Yyyyyy???????
    >+ > Kodeks Cywilny mowi "firmą osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko"
    >+ > Powiadasz że takowych nie posiadasz? :-)
    >+
    >+ Moze sie zle wyrazilem. Wiem ze mam imie i nazwisko ale na fakturze
    >+ jest "Uslugi Informatyczne Czeslaw M." A uslugi inf. to rodzaj

    Ech...
    Weź ty lepiej w garść wypiskę z EDG i poczytaj co TAM masz zapisane !
    To że "rodzaj działalności" pokrywa się z nazwą firmy to jest BEZ
    ZNACZENIA ! Trzeba ci Kodeks Cywilny cytować ?? No to jak trzeba... ;)
    +++
    Art. 43. {2}
    § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    [...cięcie...]
    Art. 43. {3}
    § 1. Firma przedsiębiorcy powinna się odróżniać dostatecznie
    od firm innych przedsiębiorców prowadzących działalność na
    tym samym rynku.
    § 2. Firma nie może wprowadzać w błąd, w szczególności co do
    osoby przedsiębiorcy, przedmiotu działalności przedsiębiorcy,
    miejsca działalności, źródeł zaopatrzenia.
    Art. 43. {4}
    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza
    to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących
    na przedmiot działalności przedsiębiorcy, miejsce jej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    prowadzenia oraz innych określeń dowolnie obranych.
    ---

    No toż powiadam że TRUDNO szukać leszej implementacji owego
    zapisu niż "Usługi Informatyczne Czesław M." !

    Tyle, że musisz wiedzieć CO MASZ W EDG !!
    Bo *to* się liczy ! - a wynika to z wyciętej treści art 43{2}:
    § 2. Firmę ujawnia się we właściwym rejestrze, chyba że
    przepisy odrębne stanowią inaczej.

    To co wpisałeś do EDG albo KRS *to* jest "firma" !
    Uwaga: do EDG może *osobno* być wpisana "nazwa działalności"
    (takie pojęcie było w PDG) albo "określenie działalności"
    ("określenie dowolnie wybrane" jest w K.C.) - to jest
    "reszta firmy" :) używana *łącznie* z imieniem i nazwiskiem.
    Ale jako "określenie" (art. 43{4} K.C. zdanie drugie zacytwane)
    może być wpisane OSOBNO - ja np. tak mam.

    >+ a nie nazwa firmy.

    Wrrr......
    Wiesz co to jest "miejsce adresu" ? ;) (to złośliwość ze strony
    językoznawców do posługujących się określeniem "miejsce adresu
    zamieszkania" przecież adres JEST miejscem !!).

    No to "firma" to jest NAZWA. Nazwa działalności.
    A "nazwa słowa firma" to "firma" właśnie :] - więc "Usługi
    Informatyczne Czesław M." to NIE "nazwa firmy" a "firma" !
    Zaś budynki, paiery, ludzie, prawa majątkowe posiadane
    w ramach działalności - to "przedsiębiorstwo" :)
    Najczęsciej jako nazwy przedsiębiorstwa używa się firmy...
    stąd pewno mieszanie form :) i skrzyżowanie "nazwa przedsiębiorstwa"
    z "firma" daję ową nieszczęsną "nazwa firmy"...

    Ja rozumiem że się czepiam :] no ale... może mi będzie wybaczono ;)

    >+ Ale o ile wiem - rozne dodatkowe
    >+ informacje na fakturach sie drukuje.

    Ech... ale "firma" musi być "obowiązkowo" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 12. Data: 2004-11-16 18:09:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Nov 2004, Maddy wrote:
    > + Użytkownik CzeslawEm. napisał:
    [...]
    > + > firmy tylko rodzaj dzialalnosci a nazwy firmy w ogole nie mam.
    > +
    > + Yyyyyy???????
    [...]
    > + Gotfryd, chodź popatrzec na dziwo!! :-) Raz na 10 lat sie zdarza takie ;-)

    ...juści oglądam z wszystkich stron :)
    IMHO wpisał się do EDG tak dawno że już nie pamięta co było na
    formularzu i dlatego zdaje mu się że wszyscy zapomnieli ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-11-17 07:26:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    CzeslawEm. wrote:

    > Tez myslalem o tym, po rozmowie ze znajoma ksiegowa doszlismy do tego
    > ze przy miesiecznych ratach NA PEWNO nie maja sie prawa przyp*, przy
    > jednorazowce NIE POWINNI.
    > A ze mi to rybka to zrobilem miesiecznie.
    > Dopiero po kilku latach znalazlem tekst o tym przenoszeniu na nastepny
    > rok i z lekka zaklalem.
    > Z kolei czytales chyba juz post Maddy z tym proporcjonalnym
    > rozdzielaniem na poszczegolne lata.

    Co do tego pisała Maddy. Ja pisałem o sytuacji gdy koszty liczysz
    kasowo, ona memoriałowo. Którą metodę stosujesz? Jednak nawet w
    memoriałowej są podstawy do rozbijania na poszczególne lata, ale nie
    widze podstaw do dzielenia dalej na miesiące. To jest KPiR a nie PK,
    choćby nawet urzędnicy skarbowi nie dostrzegali różnicy.

  • 14. Data: 2004-11-17 10:14:01
    Od: gapa<m...@i...pl>

    To ja mam pytanko w związku z tematem kosztów i okresów, których
    dotyczą. Czytalam kiedyś opinię US (chyba Łódzkiego) na temat
    ubezpieczeń. Byli zdania, że należy je dzielić na poszczególne lata,
    czyli jak od maja 2002 do kwietnia 2003 to część w 2002 a część w
    2003 roku proporcjonalnie. Czyli w danym miesiącu wrzucam koszt
    dotyczący przyszlych miesięcy tego roku.
    A co w sytuacji gdy mam fakture wystawioną w marcu za czynsz za
    miesiąc następny czyli kwiecień? Czy koszt wrzucam w marcu czy w
    kwietniu, w obu przypadkach dotyczy to jednego roku, ale przyszlego
    miesiaca (ubezpieczenie wrzucam w jednym miesiącu za następne
    dotyczące jednego roku).
    Taki sam problem mam z prenumerata, wiadomo ze jak na przyszly
    rok, to w przyszlym roku, ale jezeli jest na nastepny kwartal, czy sam
    fakt ze dotyczy obecnego roku pozwala mi ją wrzucić w jednym
    miesiącu??? w tych przypadkach chodzi mi o to, żeby ktoś nie zarzucił
    zawyżenie kosztów miesiąca...zaniżenie zaliczki...itp
    Mam nadzieje, ze nie pomieszalam za bardzo...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 15. Data: 2004-11-17 11:57:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Tak wKF: dyskusja się rozczłonkowała i zapomniałem o tym
    elemencie wątku :] (a "wisi" zaznaczony !)"

    A skoro Karol się (wyjątkowo ? ;)) nie odzywa to go pocytujemy:

    On Wed, 17 Nov 2004, jureq wrote:
    [...]
    >+ Co do tego pisała Maddy. Ja pisałem o sytuacji gdy koszty liczysz
    >+ kasowo, ona memoriałowo. Którą metodę stosujesz? Jednak nawet w
    >+ memoriałowej są podstawy do rozbijania na poszczególne lata

    Czy takie ubezpieczenie to nie jest czasami "koszt ogólny" ?
    Taki "nieprzypisany do konkretnego przychodu" ?

    Mam na myśli wyrok podesłany przez Karola raz czasu:
    http://groups.google.pl/groups?selm=5b53.0000001c.3f
    a74c17%40newsgate.onet.pl
    ...zresztą w odpowiedzi na móje podanie "żeby było co w googlu
    pokazywać", toż i pokazuję :), tudzież moje pytanie dotyczyło
    postu Maddy o "dzieleniu" :) (rzekłbyś, żywcem wzięty wątek
    sprzed roku i dwu tygodni :))

    Zapodam na zachętę streszczenie ze streszczenia:
    ++++
    1. Wyrok NSA 25.01.2002: "Składki na ubezpieczenie komunikacyjne
    OC/AC uiszczone w danym roku podatkowym, mimo, że obejmujš również
    częœciowo okres następnego roku podatkowego podlegajš potršceniu
    w roku ich poniesienia
    2. Wyrok NSA 02.04.2003: "W sytuacji gdy istnieje bezpoœrednie
    powišzanie kosztów z przychodem, to za rok którego dotyczš
    poniesione koszty należy uważać rok osišgnięcia przychodu,
    [...cięcie...] Sšd podziela poglšd, że do kosztów pozostajšcych
    jedynie w poœrednim zwišzku z przychodami zasada [...] nie
    ma zastosowania
    ----

    Oczywiście ustawy Sejm &co co rusz przerabiają, ale mniemam iż
    owego kardynalnego zapisu nie przerobili (w stylu "koszty
    nieprzypisane też").

    Takoż przypomnę Karolową opozycję w znacznie świeższym wątku:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&selm=2e5f.0
    0000675.415ba98a%40newsgate.onet.pl

    ...zapodającą z dokładnością do strony 6 artykuł z GP z 14.07.2004 :)

    Akcent Karola idzie w stronę rozróżnienia ujęcia rachunkowego ("może
    i dzielić") od podatkowego ("nie dzielić bo i po co").
    Takoż na zachętę:
    "W rezultacie wydatki te - zgodnie z powszechnie akceptowanym
    poglšdem - powinny być zaliczane w koszty uzyskania przychodu
    z chwilš ich faktycznego poniesienia"
    No i lista wyroków tudzież namiar na pisma MF :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)