    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zatrudnienie malzonka w sc
    Date: Sun, 3 Apr 2005 21:23:52 +0200

    jarmulowicz krzysztof wrote:
    > no wlasnie tez to wyczytalem, a co z ZUS?
    > widzialem jakas interpretacje ze taka osoba zatrudniona na zasadach
    > uop jest traktowana przez ZUS jako osoba wspolpracujaca
    > czy to prawda?

    Tak to prawda.
    Zgodnie zresztą z brzmieniem art 8.11 ustawy o sus.
    Choć na stronach poradników zus widziałem kiedyś
    taką sugestię, że jeśli stroną umowy jest sc, to może
    być zgłoszenie współmałżonka jak pracownika.
    Nie wiem jednak jak to się miało do zapisów z pdof.
    Ale to dotyczyło chyba starego stanu
    prawnego (pewnie nie zmienili) tzn obecnie jeśli mamy do
    czynienia z przedsiębiorcami działającymi w ramach sc,
    to raczej tylko jako współpracująca.