  • 1. Data: 2003-08-25 18:10:32
    Temat: zatrudnienie żony we własnej DG??
    Od: "Janusz D." <bhuaij@dodaj go2.pl>

    Czy jest zgodne z przepisami US i ZUS zatrudnienie współmałżonki w mojej DG
    jako pacownika na umowę o pracę z wynagrodzeniem np 600 zł??
    Czy takie zatrudnienie w świetle ZUS daje ciągłość zatrudnienia?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2003-08-26 09:34:18
    Temat: Re: zatrudnienie żony we własnej DG??
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Janusz D." <bhuaij@dodaj go2.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest zgodne z przepisami US i ZUS zatrudnienie współmałżonki w mojej
    DG
    > jako pacownika na umowę o pracę z wynagrodzeniem np 600 zł??

    Nie jest mozliwe zatrudnienie zony na umowe o prace przy DG. Chyba, ze macie
    rodzielnosc majatkowa...

  • 3. Data: 2003-08-26 10:41:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik j23 napisał:
    > Użytkownik "Janusz D." <bhuaij@dodaj go2.pl> napisał w wiadomości

    > DG

    > Nie jest mozliwe zatrudnienie zony na umowe o prace przy DG. Chyba, ze macie
    > rodzielnosc majatkowa...

    Po pierwsze, jest mozliwe, ale sie to nie opłaca.
    Po drugie, czyzby rozdzielnośc majątkowa sprawiała że znaczyna sie to
    opłacac? Dlaczego?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-08-27 14:20:11
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    > Po pierwsze, jest mozliwe, ale sie to nie opłaca.

    Przykro mi, ale US kwestionuje takie umowy - ale jak ktos ma dobrych
    prawników, to kto wie moze cos wywalczy....

  • 5. Data: 2003-08-27 14:51:53
    Temat: Re[2]: zatrudnienie żony we własnej DG??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 27 sierpnia 2003 o godzinie (16:20:11) napisano:

    j> Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomo?ci
    j> news:bifdkd$gvp$1@nemesis.news.tpi.pl...

    j> Przykro mi, ale US kwestionuje takie umowy - ale jak ktos ma dobrych
    j> prawników, to kto wie moze cos wywalczy....

    A mozesz podac tresc tego "kwestionowania" albo chociaz namiary, ktory
    to US?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 6. Data: 2003-08-27 14:58:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Chyba, ze
    > macie

    > Przykro mi, ale US kwestionuje takie umowy - ale jak ktos ma dobrych
    > prawników, to kto wie moze cos wywalczy....

    US nie kwestionuje takich umów,
    tylko ujęcie wydatków wynikających
    z tej umowy w kosztach uzyskania przychodu.
    To spora różnica.

  • 7. Data: 2003-08-27 17:36:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik j23 napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > macie

    > Przykro mi, ale US kwestionuje takie umowy - ale jak ktos ma dobrych
    > prawników, to kto wie moze cos wywalczy....

    A przeoraszam bardzo CO US może kwestionować?
    Od kiedy to US jest władny orzekac o niewazności umowy jako takiej?

    Skoro juz sie obudziłes to przejrzyj sobie nidawną dyskusje na ten temat.
    Jak będziesz juz na czasie, np. będziesz wiedział dlaczego taka umowa
    jest nieopłacalna, to pogadamy.

    No i ciagle nie wiem co w opisanej sytuacji zmienia rozdzielność majątkowa.
    Mógłbys rozwimnąc temat, bo widac wczorajsza zmiana ustawy o PDOF mi
    umnkęła...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-08-27 21:04:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Aug 2003, j23 wrote:

> [...]
    >+ > Po pierwsze, jest mozliwe, ale sie to nie opłaca.
    >+
    >+ Przykro mi, ale US kwestionuje takie umowy

    ...jako osobnik który był również zdania że "jest możliwe ale
    się nie opłaca" również muszę stanąć w kolejce po objaśnienie
    w którym miejscu (w znaczeniu: który element umowy) oraz
    na podstawie jakiego przepisu jest kwestionowany... !
    To US już zastępuje PIP ? I *nie chce* brać podwójnego
    podatku ?? - :O !
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 9. Data: 2003-08-28 12:37:22
    Temat: Re: Re[2]: zatrudnienie żony we własnej DG??
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <[...]

> [...]
    > j> prawników, to kto wie moze cos wywalczy....
    >
    > A mozesz podac tresc tego "kwestionowania" albo chociaz namiary, ktory

    Mysle, ze Madzi chodzilo o to, ze US kwestiomuje iz to,
    co wyplaca sie zonie jest KUP

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-08-30 12:59:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <[...]
    >

    > Mysle, ze Madzi chodzilo o to, ze US kwestiomuje iz to,
    > co wyplaca sie zonie jest KUP

    Drogi Bogusławie, kategorycznie zaprzeczam abym w jakimkolwiek
    kontekście twierdziła w tym watku że US cokolwiek kwestionuje.
    Prosze Cię aby na przyszłośc uwazniej czytał wątki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl