  • 1. Data: 2002-08-22 15:33:40
    Temat: zawieszam dzialalnosc - POMOCY
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    Witam wszystkich szanownych grupowiczów :-)
    mam taki probklem: chcialabym zawiesic dzialalnosc we wrzesniu - na 30 dni
    ( termin z ZUS- zeby nie stracic mozliwosci swiadczen zasilku chorobowego -
    i tu jest ok, bylam w ZUS-ie o dowiedzialam sie ze musze to zrobic na :
    Wyrejestrowanie ( zawieszenie) - na drukach ZWUA i ZWPA
    zarejstrowanie ponowne ( odwieszenie) na drukach ZFA i ZWA

    troche tego jest - ale raczej zrozumiele...
    natow miast problemy zaczely sie w momencie gdy chcialam sie dowiedziec co
    zrobic powinnam w odpowiednim US. w postach od grupowiczow wyczytalam, ze
    wlasciwie tylko musze napisac jakies oswiadczenie ... i to wszystko
    Byłam dzisiaj w swoim US i - nie wiem , czy ja nie zrozumialam tej
    babeczki - czy ona totalnie mnie nie zrozumiala o co sie pytam....
    gdyz dala mi do wypelnienia druk NIP-1.... czy to jest ok? na tym druku mam
    zglosic zawieszenie? przeciez to jest druk zgloszeniowy albo
    aktualizacyjny...
    Czy zalatwial ktos moze podobna sprawe? jak to jest w tych urzedach
    skarbowych?

    chcialam zawiesic dzialalnosc na 30 dni - wrzesien? co wg Was powinnam
    zaniesc do US? a co z VAT-7 za wrzesien? KUP we wrzesniu - rozumiem ze nie
    istnieja? pomozcie prosze
    [pzdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2002-08-22 16:55:56
    Temat: Re: zawieszam dzialalnosc - POMOCY
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

  • 3. Data: 2002-08-22 20:36:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 22 Aug 2002 17:33:40 +0200), "Smart Group"
    <s...@w...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >zrobic powinnam w odpowiednim US. w postach od grupowiczow wyczytalam, ze
    >wlasciwie tylko musze napisac jakies oswiadczenie ... i to wszystko

    Do Działu Podatku Dochodowego wysłałem pismo o zawieszeniu, zaś w
    dziale NIP złożyłem jeden z NIPów z zaznczeniem ,,zaprzestania
    działalności'' z ręcznym dopiskiem ZAWIESZENIE.

> [...]
    >gdyz dala mi do wypelnienia druk NIP-1.... czy to jest ok? na tym druku mam
    >zglosic zawieszenie? przeciez to jest druk zgloszeniowy albo

    No i właśnie na bodajże drugiej stronie u góry jest opcja
    ,,zaprzestanie''. Zaznacz ją i wpisz dla pewności ręcznie nad nią
    ,,Zawieszenie na czas 30 dni''

    >Czy zalatwial ktos moze podobna sprawe? jak to jest w tych urzedach
    >skarbowych?

    W zasadzie to US i tak rozlicza Cię od przeprowadzonych działań, a nie
    jak ZUS, za sam fakt posiadania DG, więc zgłoszenie w US to w zasadzie
    formalność. pit5 i VAT7 i tak złóż za ten miesiąc zawieszenia.

    >chcialam zawiesic dzialalnosc na 30 dni - wrzesien? co wg Was powinnam
    >zaniesc do US? a co z VAT-7 za wrzesien?

    Złożyć. Przecież to nie jest problem.

    >KUP we wrzesniu - rozumiem ze nie istnieja?

    Żadne działania się nie powinny odbywać...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-08-24 11:44:32
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@p...onet.pl:

    > Do Działu Podatku Dochodowego wysłałem pismo o zawieszeniu, zaś w
    > dziale NIP złożyłem jeden z NIPów z zaznczeniem ,,zaprzestania
    > działalności'' z ręcznym dopiskiem ZAWIESZENIE.

    VAT-Z???

    ponieważ w moim US jest tak:
    DG bez VAT - zawieszenie na NIP-1 + pismo do dochodowego.
    DG z VAT - vat-Z - powód zaprzestania "INNE" dopisać zawieszenie + pismo do
    dochodowego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 5. Data: 2002-08-24 13:04:17
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@b...poznan.pl...
> [...]
    > DG bez VAT - zawieszenie na NIP-1 + pismo do dochodowego.
    > DG z VAT - vat-Z - powód zaprzestania "INNE" dopisać zawieszenie + pismo

    Byłbym bardzo ostrożny ze składaniem VAT-Z. Zwłaszcza jeżeli masz VAT do
    przeniesienia z poprzednich miesięcy. W sytuacji złożenia VAT Z - tracisz
    prawo do tego przeniesienia, również inne konsekwencje bywają bolesne.
    Sugeruję składanie VAT-Z wyłącznie z chwilą likwidacji działalności.
    Na NIP-1 w poz 56 mamy miejsce na "ptaka" - "zawieszenie działalności" nie
    widzę powodu żeby coś ręcznie dopisywać.
    Pamiętaj że od dzisiaj obowiązują nowe terminy składania NIP-ów, krótsze
    oczywiście.
    Mariusz

  • 6. Data: 2002-08-25 20:16:30
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze e...@p...onet.pl:

> [...]
    > działalności" nie widzę powodu żeby coś ręcznie dopisywać.
    > Pamiętaj że od dzisiaj obowiązują nowe terminy składania NIP-ów,

    Dlaczego tracisz możliwość przeniesienia skoro pomimo zawieszenia DG VAT-7
    składasz nadal (choć teoretycznie nie musisz).
    P.S. O jakich terminach NIP mówisz i z czego wynika zmiana?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 7. Data: 2002-08-26 00:16:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (24 Aug 2002 11:44:32 GMT), Budzik
    <b...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >VAT-Z???

    Baba sama nie była pewna i powiedziała, że jak mi nie przeszkadza
    złożyć VAT7, to mam olać wyrejestrowanie VATu

    >ponieważ w moim US jest tak:
    >DG bez VAT - zawieszenie na NIP-1 + pismo do dochodowego.
    >DG z VAT - vat-Z - powód zaprzestania "INNE" dopisać zawieszenie + pismo do
    >dochodowego.

    A widzisz, u mnie inaczej. Zresztą trafiłem na tą grubą, co się
    zupełnie nie zna... :(

  • 8. Data: 2002-08-26 00:16:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 24 Aug 2002 15:04:17 +0200), "eland"
    <e...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Na NIP-1 w poz 56 mamy miejsce na "ptaka" - "zawieszenie działalności" nie
    >widzę powodu żeby coś ręcznie dopisywać.

    Niemożliwe. Na moim nie było... Szkoda, że nie mam kopii :-(