    From: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawieszenie działalności
    Date: Thu, 22 Jan 2004 15:29:51 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Thu, 22 Jan 2004, MarekZ wrote:
    > [...]
    >
    > Artur Golański (grupa .prawo, nie wiem czy tam też szukałeś :))
    > prezentował tak z półtorej roku temu (-50%/+150% :)) stanowisko
    > że przepisy ZUS powołują się na "bycie działającym przedsiębiorcą",
    > oraz iż należy wnioskować że dotyczy to "bycia" w znaczeniu
    > "przedsiębiorcy wpisanego do EDG".
    > Z kolei przepisy o rejestracji DG nie przewidują "zawieszenia"...

    Przepisy ZUS generalnie moga sie powolywac na co maja ochote :). Istotne
    jest to, czy moga w jakikolwiek sposob udowodnic osobie zawieszajacej
    sie, ze w okresach zawieszenia podlegala obowiazkowym ubezpieczeniom
    spolecznym, ktorych nie oplacila, i z jakiego tytulu. A bedzie to
    nielatwe. Choc niewykluczam, ze jak zacznie brakowac kasy na unie, to
    moga sprobowac zawalczyc o to :))). I znowu wydatki na biurokracje i
    ewentualne odwolania, procesy, z kasy przyszlych emerytow, bez szans na
    zusowy sukces...

    Przy okazji, jakis miesiac czy dwa temu znalazlem gdzies na oficjalnej
    stronie ZUS-u wprost sformulowane stwierdzenie, ze w przypadku czasowego
    zaprzestania dzialalnosci, nie jest wymagane powiadomienie organu
    rejestrowego. Oczywiscie strona wuwuwu, to nic konkretnego, zadna
    podstawa w razie czego, wiec nawet juz nie pamietam gdzie to dokladnie
    bylo, ale jesli to sie tam znalazlo, to swiadczy byc moze o fakcie, ze
    jednak mysla tam rozsadnie.

    Natomiast idea, ze mozliwosc zawieszenia dzialalnosci jako takiego, ma
    zalezec od wybranej formy opodatkowania, jest dla mnie jako idea co
    najmniej zabawna.

    marekz