  • 1. Data: 2007-06-14 15:22:23
    Temat: zawyzona stawka vat a dalsze konsekwencje
    Od: s...@w...pl

    Pytanie:

    Powiedzmy, ze w ramach dzialalnosci gospodarczej wykonuje uslugi
    objete stawka 0% dla firm. Poniewaz nie chcialbym miec pozniej
    ewentualnych problemow z urzedem skarbowym (bo a nuz wymysla jakis
    kruczek i okaze sie, ze jednak w mojej sytuacji vat powinien byc 22%),
    wolalbym stosowac stawke vat 22%. Czy dla firmy, ktora bedzie ode mnie
    kupowac moje uslugi byloby to problemem? Czy zastosowanie zlej stawki
    vat naraza mojego klienta na jakies problemy, jesli on odliczy sobie
    ten zawyzony vat?

    Z gory dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2007-06-14 15:38:57
    Temat: Re: zawyzona stawka vat a dalsze konsekwencje
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-06-2007 o 17:22:23 <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > kupowac moje uslugi byloby to problemem? Czy zastosowanie zlej stawki
    > vat naraza mojego klienta na jakies problemy, jesli on odliczy sobie

    W tej chiwli nie wiem jaki jest stan, ale planowana nowelizacja
    spowoduje że z mocy ustawy ty zapłacisz a ktoś nie odliczy, a jak odliczy
    to popłynie.
    Także jeśli teraz możesz dawać 22% to za kilka miesięcy się to skończy tak
    czy siak...

  • 3. Data: 2007-06-14 15:42:29
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

> [...]

    > kupowac moje uslugi byloby to problemem? Czy zastosowanie zlej stawki
    > vat naraza mojego klienta na jakies problemy, jesli on odliczy sobie

    Tak na marginesie to kolejny z serii absurdów - co komu szkodzi żeby
    jasno i wyraźnie zapisać że w razie wątpliwości można stosować jakąkolwiek
    wyższą stawkę... Przecież dla vatowców vat ma być neutralny, więc
    użyta stawka nie ma znaczena, a bezpieczeństwo fiskalne większe. Odnośnie
    klientów
    nievatowców - jeśli chcą kupić drożej to przecież ich wybór - dla budżetu
    czysty zysk.
    Nie rozumiem tej etatystyczno-socjalistycznej logiki..

  • 4. Data: 2007-06-14 17:43:07
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 14 Cze, 17:22, s...@w...pl wrote:
    > Pytanie:
    >
    > Powiedzmy, ze w ramach dzialalnosci gospodarczej wykonuje uslugi
    > objete stawka 0% dla firm.

    Jak to Tommy slusznie zauwazyl:"z mocy ustawy ty zap acisz a kto nie
    odliczy, a jak odliczy
    to pop ynie". I tak jest tez teraz. Jesli otrzymasz fakture ze zla
    stawka VAT i odliczysz za duzo, sa konsekwencje karne. Dlatego, mimo
    ze budzet "puchnie" traci na tym Twoj klient.
    Jesli straci, drugi raz do Ciebie nie przyjdzie, warto by wiec moze to
    przemyslec? ;>

    A mnie intryguja te uslugi objete 0% stawka VATu. Ja osobiscie o
    takich nie slyszalam (chyba, ze mowisz o uslugach
    wewnatrzwspolnotowych).
    Byc moze miales na mysli uslugi ze stawka zwolniona, czyz nie? ;>

  • 5. Data: 2007-06-14 17:55:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jagna wrote:

    > A mnie intryguja te uslugi objete 0% stawka VATu. Ja osobiscie o
    > takich nie slyszalam (chyba, ze mowisz o uslugach
    > wewnatrzwspolnotowych).
    > Byc moze miales na mysli uslugi ze stawka zwolniona, czyz nie? ;>

    A te z art 83 to juz nieaktualne?

  • 6. Data: 2007-06-14 18:01:11
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 14 Cze, 19:55, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > A te z art 83 to juz nieaktualne?

    No fakt... zapomnialam o TYCH sprawach ;)

    Jagna

  • 7. Data: 2007-06-14 20:57:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jun 2007, Jagna wrote:

> [...]
    > to pop ynie". I tak jest tez teraz. Jesli otrzymasz fakture ze zla
    > stawka VAT i odliczysz za duzo, sa konsekwencje karne.

    Możesz wskazać podstawę prawną (na dziś)?
    Mowa o kwocie VAT wykazanej na fakturze i ewidencji (oraz odprowadzonej,
    przyjmijmy dla formalności).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-06-15 06:16:04
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 14 Cze, 22:57, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > On Thu, 14 Jun 2007, Jagna wrote:

    > Mo esz wskaza podstaw prawn (na dzi )?
    > Mowa o kwocie VAT wykazanej na fakturze i ewidencji (oraz odprowadzonej,
    > przyjmijmy dla formalno ci).

    Dawno nie mialam z tym klopotu, dlatego musze skorygowac wczesniejsz
    opinie.
    Taki zapis byl w ustawie, ktora obowiazywala przed naszym wejsciem do
    Unii, to byl podajze art. 33 ust. 2.
    Natomiast w obowiazujacych przepisach ograniczenie co do nadplaconego
    podatku znalazlam tylko w imporcie.

    Dlatego wychodzi na to, ze jesli stawka zawyzona, nie ma przeciwskazan
    do odliczenia jej u odbiorcy faktury.

    Zastanawiam sie wiec, czy w zwiazku, z jak sadze, planowanymi
    zmianami, o ktorych pisze Tommy, nie ma czasem przepisu w dyrektywach
    unijnych, ktore by nie pozwalaly na taka praktyke, bo jak sadze, te
    przepisy maja range nadrzedna?
    Prosze mnie sprowadzic na ziemie, jesli sie myle.

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 9. Data: 2007-06-15 13:20:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > Zastanawiam sie wiec, czy w zwiazku, z jak sadze, planowanymi
    > zmianami, o ktorych pisze Tommy, nie ma czasem przepisu w dyrektywach

    Przyznam, że "nowej" dyrektywy jeszcze nie czytałem :(, czy jest
    tu ktoś komu się chciało? :)
    AFAIR było coś (w VI Dyrektywie) że nie wolno zmniejszać zakresu
    obowiązywania podatku (znaczy wprowadzać nowych zwolnienień) ale
    również zakresu odliczania. Hm... :)

    Przyznam że powodu ograniczenia odliczania "zawyżonego" VAT nie
    widzę. Poza przestępstwem oczywiście, np. polegającym na tym
    że zobowiązany płatnik celowo wyzbywa się majątku żeby tego
    zawyżonego VAT nie zapłacić (a będący w zmowie kupujący odlicza).

    pzdr, Gotfryd