  • Data: 2004-07-02 15:24:36
    Temat: Re: zdolnosci produkcyjne
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Idea jest taka, aby koszt wytworzenia produktu był w miarę constans z
    okresu
    > na okres niezależnie od tego czy wyprodukujesz tysiąc czy milion.

    To nie byłoby lepiej co by ustawodawca przeszedł na rachunek kosztów
    zmiennych?

    Masz
    > fabrykę, która ma zdolności produkcyjne 1 mln sztuk łyżek rocznie (z
    > uwzględnieniem typowych czynników jak okresowe przestoje, remonty).
    Dzielisz
    > swoje koszty stałe produkcji na 1 milion i wychodzi ci X złotych, które
    > będzie zwiększało koszty wytworzenia twoich produktów.
    >
    > Jeśli w opisanych powyżej założeniach nic się nie zmienia, poza tym, że
    np.
    > odszedł twój najlepszy handloweiec i sprzedaż siadła a ty dostosowując
    > poziom produkcji do poziomu sprzedaży zminejszasz ją do 0,1 mln sztuk
    > rocznie to nadal koszty wytworzenia obciąża X złotych per sztuka. Reszta w
    > koszty okresu.

    Z tym że narzut kosztów pośrednich na przedmiot kalkulacji liczysz na
    podstawie produkcji dla normalnego wykorzystania zdolności (a nie dla max
    wykorzystania)

    > Koszty wytworzenia zatem nie zmienią się - i słusznie. To nie wytwarzanie
    > stało się droższe, tylko ponosisz dodatkowe koszty niewykorzystania swoich
    > mocy przerobowych. Dzięki takiemu podejściu unikasz zawyżenia wyceny
    zapasów
    > w swoim bilansie.

    I masz niższy wynik. Mam tylko głupie pytanie co na to skarbowy?