  • Data: 2007-12-20 21:31:32
    Temat: Re: źle wyliczony podatek
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nikiel ;-)"

    > Dlaczego zaniżył?
    > Przecież 1227 to normalne koszty są.

    Normalne, owszem, jeśli podatnik zamieszkuje w tej samej miejscowości w której
    znajduje się zakład, a jeżlei poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy,
    to powinny być wpisane koszty uzyskania przychodu podwyższone do kwoty 1553,84 zł
    (obowiazujące w 2006 r) zgodnie z punktem 3 informacji o kosztach. Pit11/8B.

    > Pracodawca mógł jedynie wtedy stosować podwyższone koszty uzyskania
    > przychodu jeżeli pracownik złożył stosowne oświadczenie w tej sprawie.

    Jakie oświadczenie? Że mieszka poza miejscem, w którym znajduje się zakład.
    Przecież o tym pracodawca wie. Ma adres i wszelkie dane pracownika.
    Wyjaśnisz?

    > Sam z siebie nie może tego zrobić, a jak zrobi to miałby kłopoty ze
    > strony us, za to że zaniżył zaliczkę na podatek.

    Mówimy o kosztach uzyskania dochodu a nie o zaliczkach na podatek.
    To się jakoś łaczy ze sobą? Wyjaśnisz?
    --
    Pozdrawiam i dziękuję

    Melissa